Vicepremierul Tanczos Barna spune că vinovaţii pentru deficitul bugetar imens sunt „cei care au plătit salarii în plus, pensii în plus, investiţii în plus”

Vicepremierul Tanczos Barna spune că vinovaţii pentru deficitul bugetar imens sunt „cei care au plătit salarii în plus, pensii în plus, investiţii în plus” Sursa poza si informatii: Economica.net

Vicepremierul Tanczos Barna a abordat subiectul exploziei deficitului bugetar al României într-o discuție din cadrul emisiunii Insider Politic, strecurând lumina asupra celor responsabili de această problemă. Conform lui Tanczos Barna, cheltuielile mărite, inclusiv creșterile salariale în sectorul public, majorările de pensii și investițiile masive în infrastructură, sunt principalele surse ale acestui deficit considerabil, relatează News.ro.

Fostul ministru al Finanțelor a clarificat că banii împrumutați de România nu au fost irosiți sau direcționați în alte părți, ci au fost investiți direct în diverse sectoare ale economiei naționale. „Toți banii au rămas în țară, găsindu-și utilizarea în creșterile de salarii și pensii, suportând companiile de construcții care s-au ocupat de dezvoltarea infrastructurii”, a explicat oficialul. Cu toate acestea, aceste investiții au fost realizate fără a lua în calcul sustenabilitatea economică, provocând astfel un dezechilibru financiar.

Ca rezultat, România a ajuns să împrumute bani la costuri extrem de ridicate în piețele internaționale. Tanczos Barna a precizat că deficitul de 9,3% din anul precedent poate fi atribuit, în mare parte, acestei politici financiare expansive. El subliniază că guvernul trebuie să reevalueze modul în care gestionează bugetul public și să reinstaureze credibilitatea financiară, atât în fața cetățenilor, cât și în ochii Uniunii Europene.

În contextul reglementărilor europene stricte cu privire la nivelul deficitului permis, fostul ministru a evidentiat importanța restabilirii echilibrului fiscal. În ultimele șase luni, analizând situația economică a țării din postura sa de ministru al Finanțelor, a înțeles necesitatea aducerii modificărilor necesare pentru recâștigarea încrederii și stabilității economice.

Barna a sugerat că o direcție de acțiune viitoare ar fi adoptarea unor măsuri menite să contrabalanseze aceste creșteri nesustenabile, fără să sacrifice nevoile fundamentale ale cetățenilor și ale infrastructurii naționale. Este imperativ ca România să găsească o cale de a optimiza cheltuielile publice și să prevină astfel de dezechilibre în viitor.

Din punct de vedere economic, provocările actuale ale țării cer nu doar măsuri imediate, ci și o strategie pe termen lung care să asigure o creștere sustenabilă. Gestionarea prudentă a resurselor și implementarea unor politici solide sunt esențiale pentru a preveni agravarea situației economice și pentru a asigura un viitor financiar stabil și prosper.

Pentru mai multe detalii, poate fi consultată sursa originală a informațiilor pe News.ro.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban