UMB, Nurol și Dimex 2000 conduc în clasament cu avansuri impresionante în aprilie.

UMB, Nurol și Dimex 2000 conduc în clasament cu avansuri impresionante în aprilie. Sursa poza si informatii: Economica.net

În luna aprilie, topul constructorilor de autostrăzi a cunoscut câțiva lideri remarcabili, cu grupul UMB, cel mai mare constructor român de drumuri, în frunte. Acesta a raportat un impresionant progres de 16,5 puncte procentuale pe lotul 4 Nord Pantelimon – Cernica din cadrul Autostrăzii Bucureștiului, considerat unul dintre cele mai dificile. Astfel, acest lot a atins un stadiu de execuție de 67%, conform informațiilor actualizate de CESTRIN.

O altă performanță notabilă a fost înregistrată de asocierea turco-română Nurol – Makyol, care a avansat cu 11 puncte procentuale pe lotul 3 Pietroasele – Buzău al autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Aceasta secțiune, cunoscută pentru multiplele contestări ale licitațiilor, este acum finalizată aproape la jumătate. În paralel, UMB a realizat același progres de 11 puncte procentuale pe lotul Domnești Târg – Răcăciuni din A7 Focșani – Bacău, ajungând la un stadiu de execuție de 47%.

Progresul UMB continuă și pe alte segmente, cum ar fi lotul Focșani – Domnești Târg, care a avansat cu 10 puncte procentuale, atingând tot 47%. Între timp, compania românească Dimex 2000, recent intrată în topul ligii marilor constructori de drumuri, a înregistrat un avans de 7,6 puncte pe șantierul Drumului Expres DEx4 Turda – Tureni.

Progrese Remarcabile pe Mai Multe Fronturi

Alte progrese notabile includ construcțiile UMB pe Autostrada Moldovei A7, pe segmentele Trifești – Gherăești și Răcăciuni – Bacău, fiecare cu un avans de 7 puncte procentuale. Totodată, lotul 3 Nord din A0 a înregistrat un avans similar, datorită constructorului chinez CCECC.

Continuând cu lotul 3 Sud din Autostrada Bucureștiului A0, constructorul elen Aktor a realizat un avans de 6,6 puncte procentuale, atingând un grad de execuție de aproape 87%. În aceeași notă, UMB continuă să impresioneze cu un avans de 6 puncte pe segmentul Săucești – Trifești al A7 Bacău – Pașcani.

Alte Avansuri Semnificative

Următorul în top se află Makyol, cu un progres de 5,4 puncte pe lotul 4 al A13 Sibiu – Făgăraș, iar UMB nu dă semne de încetinire, avansând cu 5,22 puncte pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania A3. De asemenea, UMB a făcut progrese notabile și pe lotul lipsă Margina – Holdea din A1 Lugoj – Deva, unde lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 19%.

Înfruntând provocările pe lotul Mircești – Pașcani din A7 Bacău – Pașcani, UMB a avansat cu 4,8 puncte procentuale. Pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), grupul a raportat un progres de 4 puncte, atingând 84% completare. În sfera internațională, Makyol a înregistrat un avans de 2,5 puncte pe lotul 3 al A13 Sibiu – Făgăraș.

Adăugând la aceste realizări, UMB a avansat cu 1,5 puncte pe lotul Nădășelu – Zimbor din A3, depășind 83% în stadiul de construcție. De asemenea, lucrările pe Drumul Expres Brăila – Galați au progresat cu un punct procentual, ajungând la 92%.

În concluzie, mulți constructori au continuat să înregistreze progrese, însă ritmul a variat și pe alte șantiere monitorizate, avansurile fiind sub un punct procentual sau neraportate. Această evoluție demonstrează angajamentul constant și determinarea constructorilor de a îmbunătăți infrastructura rutieră din România.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.