UMB întrerupe lucrările la autostrăzile A3 și A8 pe termen necunoscut - blocaj financiar în construcția românească de autostrăzi.

UMB întrerupe lucrările la autostrăzile A3 și A8 pe termen necunoscut - blocaj financiar în construcția românească de autostrăzi. Sursa poza: bihon.ro

Cel mai mare constructor de drumuri din România, UMB, a luat decizia de a suspenda lucrările la două autostrăzi importante din țară: A3 și A8. Această oprire, efectivă din această săptămână, vine ca urmare a unor blocaje financiare care ar putea avea implicații semnificative asupra infrastructurii de transport.

Dificultăți financiare paralizează proiectele

UMB se confruntă cu probleme financiare neașteptate, care au dus la această decizie radicală. Problemele de finanțare au încetinit pe termen nelimitat progresele pe care mulți șoferi le așteptau cu nerăbdare. Într-un context în care dezvoltarea infrastructurii rutiere este vitală pentru creșterea economică și pentru conectivitate, oprirea lucrărilor pe A3 și A8 reprezintă o provocare considerabilă.

Impactul asupra regiunii Iași

Pentru locuitorii din Iași, întreruperea lucrărilor la autostradă poate însemna continuarea dificultăților legate de accesibilitate și transport. Autostrada A8, cunoscută și sub numele de Autostrada Unirii, este esențială pentru legarea regiunii Moldovei de restul țării, iar întârzierile nu fac decât să amâne beneficiile economice și sociale preconizate.

Reacții și perspective

Decizia de suspendare a lucrărilor a stârnit deja reacții în rândul autorităților și al comunităților locale, multe dintre ele subliniind necesitatea unei intervenții urgente pentru redresarea situației. Există speranțe ca soluțiile financiare să fie găsite rapid pentru a relua lucrările și a asigura finalizarea cât mai curând a proiectelor.

UMB nu a oferit încă un termen estimativ pentru reluarea activităților, ceea ce face ca viitorul acestor proiecte să rămână incert pentru moment. Va fi crucial ca actorii implicați să găsească o rezolvare cât mai curând pentru a minimiza impactul asupra cetățenilor și economiei locale.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban