Ultima Secțiune a Autostrăzii A1 Pitești-Curtea de Argeș, Pregătită pentru Deschidere În Câteva Zile – Detalii și Imagini Recente

Ultima Secțiune a Autostrăzii A1 Pitești-Curtea de Argeș, Pregătită pentru Deschidere În Câteva Zile – Detalii și Imagini Recente Sursa poza si informatii: Economica.net

Un videoclip postat recent pe canalul de YouTube al lui Răducu P Drum ne aduce imagini proaspete de pe șantierul secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, unde lucrările se apropie de finalizare. Cu comparații clar evidențiate față de situația de acum două săptămâni, clipul arată progresul impresionant realizat în această perioadă.

Ultima porțiune de 14,57 km în curs de finalizare

Acesta este anunțul făcut de Sorin Grindeanu, ministrul interimar al Transporturilor, la data de 21 mai. Primii kilometri ai acestei porțiuni sunt acum pregătiți pentru inaugurarea așteptată să aibă loc în iunie. CNAIR, prin directorul său general Cristian Pistol, a confirmat de asemenea că secțiunea va aduce o îmbunătățire semnificativă pentru circulația între București și Curtea de Argeș, pe un traseu de aproximativ 140 km.

Lucrări finale înainte de deschiderea traficului

În segmentul dintre Băiculești și Curtea de Argeș, compania italiană WeBuild, bine organizată și eficientă, îndeplinește ultimele sarcini necesare. Aceste lucrări includ conectarea cu DN73C, instalarea de parapete, trasarea marcajelor rutiere, montarea semnalizării verticale și integrarea sistemelor ITS.

Cu o pre-recepție deja începută de CNAIR pentru tronsonul Băiculești – Curtea de Argeș, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Transporturi, a subliniat că acest lot va marca prima deschidere de autostradă în România în 2025. În plus, o parte semnificativă a secțiunii, circa 15,7 km între Bascov și nodul rutier Băiculești, este deja accesibilă publicului de anul trecut.

Cine este responsabil pentru construirea Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești?

Secțiunea 1, cuprinsă între Sibiu și Boița, este deja operațională grație eforturilor companiei Porr, care lucrează și la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, unde se construiește primul tunel autentic de autostradă din România. Secțiunea 2, aceasta fiind între Boița și Cornetu, este dezvoltata de consorțiul turco-român Mapa – Cengiz. Italienii de la WeBuild se ocupă de restul lucrărilor, având în sarcină secțiunile Cornetu – Tigveni și Pitești – Curtea de Argeș.

Pe scurt, infrastructura rutieră din România continuă să se îmbunătățească semnificativ datorită acestor proiecte ambițioase, iar deschiderea completă a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești va reprezenta un progres semnificativ pentru conectivitatea și mobilitatea în regiune. Având în vedere apropiata finalizare a lucrărilor, românii așteaptă cu nerăbdare ziua în care vor putea călători mai rapid și mai în siguranță între aceste orașe importante.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban