Trenuri noi în România: Traseul de 12 ore pe care CFR Călători ar putea introduce o ramă Alstom din iarnă

Trenuri noi în România: Traseul de 12 ore pe care CFR Călători ar putea introduce o ramă Alstom din iarnă

Sursa poza si informatii: Economica.net

Trenuri Revoluționare în România: Rutele de 12 Ore Ale CFR Călători Cu Noul Tren Alstom

Începând cu iarna acestui an, CFR Călători ar putea introduce un nou model de tren, marca Alstom, pe trasee lungi din România. Aceste trenuri, parte a unei achiziții mai mari, au atras deja atenția pasionaților de infrastructură datorită confortului oferit. O călătorie exemplară urmează să plece din București, Gara de Nord la ora 11:20 și să ajungă la Timișoara Nord la 23:33, totalizând un parcurs de aproximativ 12 ore și 13 minute. Aceasta este considerată o durată rezonabilă având în vedere condițiile oferite de tren.

Utilizatorii forumurilor de specialitate și-au exprimat entuziasmul privind confortul trenurilor Alstom, Coradia Stream. „Cursa 16021 București Nord – Timișoara Nord, etichetată Coradia, promite un confort de excepție chiar și pentru o călătorie de 12 ore”, a menționat unul dintre participanții la discuții.

Mai mult, Asociația Pro Infrastructură (API) a avut ocazia să testeze aceste trenuri încă din mai 2024. Reprezentanții asociației au detaliat experiența oferită la bordul trenurilor: atât la clasa I, cât și la clasa a II-a, scaunele sunt echipate cu un sistem de înclinare ce asigură un confort sporit. Materialul folosit pentru scaune este moale și plăcut, însă cotiera îngustă și dură la clasa a II-a ar putea crea neplăceri, necesitând un compromis între călători.

Călătorilor mai înalți de 1.90 metri le este recomandată călătoria la clasa I, unde spațiul la picioare este mai generos. Totuși, călătorii de la clasa a II-a s-ar putea simți inconfortabil pe parcursul unei călătorii mai lungi de patru ore, conform API.

Implementarea noului Mers al Trenurilor este așteptată să aibă loc la jumătatea lunii decembrie 2025, însă planurile prezentate sunt încă în stadiul de propunere. Compania Alstom a informat că ultima unitate de tren, numerotată TS05, a sosit recent în depoul din Grivița pentru teste. Primele patru trenuri urmează să fie integrate pe rute în viitorul apropiat, operarea fiind gestionată de CFR Călători.

Pe lângă traseul București-Timișoara, trenurile Alstom vor circula și pe alte rute importante, cum ar fi București-Constanța sau București-Craiova, incluzând stopuri în Ploiești, Brașov sau Târgu Jiu. Acest efort face parte dintr-un proiect vast gestionat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, răspândit în două etape. Prima etapă a fost finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, urmând ca a doua etapă să beneficieze de fonduri prin Programul Transport 2021-2027.

Pentru acest proiect ambițios, valoarea totală se ridică la peste 1,7 miliarde de lei, din care fondurile europene nerambursabile acoperă o parte semnificativă.

România va beneficia în curând de toată această flotă de 37 de trenuri, iar livrările vor fi intensificate în lunile următoare, promițând revoluționarea călătoriilor pe calea ferată în țara noastră.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban