Transportatorii de marfă – afectaţi puternic de măsurile economice, fiscale şi structurale din sector

Transportatorii de marfă – afectaţi puternic de măsurile economice, fiscale şi structurale din sector

Sursa poza si informatii: Economica.net

Sectorul transportului de marfă din România se confruntă cu dificultăți semnificative, cauzate de recentele măsuri economice și fiscale. Un val de scumpiri, între care majorarea TVA, creșterea accizelor la carburanți și factura mai mare la energie electrică, au încărcat suplimentar cheltuielile transportatorilor. În plus, de la 1 septembrie, asigurarea vignetei, indispensabilă pentru rețelele rutiere naționale, a devenit și mai costisitoare, ceea ce se traduce în sume substanțiale adăugate la bugetele anuale ale firmelor de transport.

Aceste schimbări au un impact direct asupra profitabilității și fluxului de numerar al companiilor, punând în pericol stabilitatea economică a multor operatori. Termene.ro subliniază cum aceste creșteri de costuri lovesc puternic firmele de transport, forțându-le să reevalueze strategiile de preț și să caute soluții pentru a acoperi noile cheltuieli.

Economia și Fiscalitatea: O Combinație Explozivă

Problemele nu se rezumă doar la costurile directe ale combustibilului sau ale energiei. După cum explică Vasile Ștefănescu, președintele Confederatiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), sectorul este afectat și de parametrii economici, fiscali și structurali actuali. Acești factori au creat un context plin de riscuri pentru întregul domeniu al transporturilor.

„Majorarea prețurilor la carburanți și energie a redus marjele de profit, iar creșterea TVA-ului agravează starea de blocaj al numerarului. Companiile mici, care deja se confruntă cu limitări de capital și contracte cu preț fix, riscă insolvența dacă nu reușesc să transfere rapid aceste costuri sporite către clienți,” a detaliat Ștefănescu pentru Termene.ro.

Provocările Viitorului

Aceste presiuni economice nu numai că fac dificilă menținerea angajamentelor financiare existente, dar pun și la îndoială capacitatea multor firme de a-și păstra contractele pe termen lung. Într-un astfel de mediu extrem de competitiv și volatil, adaptabilitatea și agilitatea devin esențiale pentru supraviețuire.

Transportatorii sunt, de asemenea, presați să identifice noi strategii de eficiență și să investească în tehnologii mai sustenabile și prietenoase cu mediul. Aceste măsuri nu doar că ajută la reducerea consumului energetic, dar pot, de asemenea, să imprime o diferențiere pe piață printr-o etichetă mai verde și mai ecologică.

În fața acestor provocări, rămâne de văzut cum va reuși industria să se adapteze și să evolueze. Ceea ce este cert, însă, este că doar firmele care vor reuși să își optimizeze operațiunile și să gestioneze eficient costurile vor putea să navigheze cu succes în acest peisaj economic agitat. Transportul de marfă nu a fost niciodată mai complex, dar în același timp nici mai plin de oportunități pentru cei care știu să le vadă și să le folosească în mod inteligent.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban