Tramvaiele 41, suspendate începând cu 1 august, timp de o lună

Tramvaiele 41, suspendate începând cu 1 august, timp de o lună Sursa poza si informatii: Economica.net

București, 1 iulie 2025 - Locuitorii Capitalei care utilizează linia de tramvai 41 trebuie să se pregătească pentru suspendarea temporară a acestei rute începând cu data de 1 august 2025. Decizia a fost luată pentru a permite desfășurarea unor lucrări de infrastructură majore pe Bulevardul Ghencea și Strada Constantin Titel Petrescu. Pentru a asigura continuitatea transportului public, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a anunțat înființarea a două linii navetă, 641 și 643.

Soluții de transport alternativ

Pentru a prelua fluxul de călători obișnuiți ai liniei 41, TPBI organizează ruta de autobuz 641 care va urma traseul tradițional al tramvaiului. Acesta va porni de la „Piața Presei” și va continua pe Bd. Mărăști, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Str. Turda, trecând prin Pasajul Grant, Calea Crângași, Șos. Virtuții, Pasajul Lujerului, Str. Brașov, până la Bd. Ghencea, cu capăt de linie la terminalul „Ghencea”. Pe segmentul dintre Piața Montreal și Bd. Ion Mihalache, autobuzele vor circula pe platforma căii de rulare a tramvaielor și vor opri la peroanele existente.

Pe de altă parte, linia navetă 643 va acoperi traseul dintre „Dedeman Ghencea” și „Podul Grant”, trecând pe Str. Brașov, prin Pasajul Lujerului, Șos. Virtuții și Calea Crângași.

Frecvența autobuzelor și măsuri suplimentare

Societatea de Transport București (STB) a precizat că autobuzele vor circula cu o frecvență de 3 până la 5 minute pentru a asigura un transport eficient și fără întârzieri semnificative. O atenție sporită va fi acordată monitorizării permanente a fluxului de pasageri, iar numărul vehiculelor va fi reglat în funcție de cerințele de transport, pentru a preveni aglomerările.

Pentru executarea lucrărilor de infrastructură sunt alocate, conform planificării, aproximativ patru săptămâni. Conștientă de impactul asupra călătorilor, STB va continua să le ofere acestora informații actualizate prin intermediul canalelor oficiale de comunicare, inclusiv rețelele sociale.

Impactul asupra comunității

Suspendarea temporară a unei linii majoritare de tramvai, precum 41, este o provocare logistică semnificativă pentru transportul urban din București. Întrucât linia 41 este una dintre cele mai utilizate rute din oraș, implementarea eficientă a liniilor navetă 641 și 643 este crucială pentru a minimiza disconfortul resimțit de călători.

Această acțiune face parte dintr-un program mai amplu de modernizare a rețelei de transport public bucureștean, menit să îmbunătățească infrastructura și să crească eficiența în gestionarea traficului, contribuind astfel la o experiență de călătorie mai bună pe termen lung.

În concluzie, călătorii sunt rugați să ia în considerare modificările necesare planurilor lor de călătorie zilnică, folosind liniile alternative puse la dispoziție de TPBI. Atât autoritățile locale, cât și STB, rămân dedicat implicării active pentru asigurarea unei tranziții cât mai fluente în perioada lucrărilor.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban