TPF Inginerie propune studiu de fezabilitate pentru trenul metropolitan finanțat prin POT 2021-2027, valoare estimată la 8 milioane lei.

TPF Inginerie propune studiu de fezabilitate pentru trenul metropolitan finanțat prin POT 2021-2027, valoare estimată la 8 milioane lei. Sursa poza si informatii: Economica.net

Proiectul ambițios de a dezvolta un tren metropolitan în Iași avansează cu pași importanți, după ce TPF Inginerie, o companie de renume în domeniul consultanței și ingineriei, a depus o ofertă pentru realizarea studiului de fezabilitate. Valoarea totală a contractului este estimată la opt milioane de lei și va beneficia de finanțare prin Programul Operațional Transport POT 2021-2027.

TPF Inginerie și Partenerii săi

TPF Inginerie, cu sediul central în București, este parte a grupului internațional TPF, care își are baza în Bruxelles și activează în peste 50 de țări din întreaga lume. În cadrul licitației de la Iași, compania colaborează cu subcontractanți de prestigiu precum Atelier 3 AU Design și Muzeul Olteniei Craiova, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Detaliile Contractului

Contractul va fi structurat pe două componente principale. Prima activitate este o analiză preliminară a infrastructurii de transport existente, evaluând în același timp potențialul de dezvoltare al serviciilor de tren urban și metropolitan.

A doua componentă se concentrează pe dezvoltarea documentației tehnico-economice, esențială pentru faza de realizare a Studiului de Fezabilitate. Acest studiu va identifica soluțiile optime pentru implementarea unor servicii feroviare eficiente și competitive în zona metropolitană a Iașului.

Activități Esențiale pentru Viitor

Printre obiectivele principale ale studiului se numără planificarea strategică a noilor stații de oprire, având în vedere necesitățile de mobilitate ale localnicilor și dezvoltarea urbanistică a zonelor respective. De asemenea, se urmărește modernizarea infrastructurii existente și facilitarea accesului către punctele nodale de transport, fie că vorbim de autobuze, bicicliști sau pietoni.

Identificarea locațiilor adecvate pentru facilități de tip Park & Ride reprezintă, de asemenea, o prioritate, asigurând astfel integrarea și interoperabilitatea completă a infrastructurii feroviare.

Obiectivele Studiului

Scopul principal al serviciilor solicitate este dezvoltarea documentațiilor tehnico-economice și urbanistice necesare, care includ obținerea avizelor de mediu, a documentațiilor de expropriere și alte studii de specialitate conexe. Obiectivul general este de a oferi cea mai eficientă soluție pentru realizarea infrastructurii trenului metropolitan, într-o manieră optimă din punct de vedere financiar, respectând în același timp standardele de calitate și de protecție a mediului.

Finalizarea cu succes a acestei etape va permite accesarea finanțării pentru fazele ulterioare ale proiectului și punerea rapidă în aplicare a planului de dezvoltare feroviară metropolitană.

Concluzie

Dacă inginerii de la TPF își vor aduce contribuția la acest proiect, nu numai că ar putea transforma mobilitatea urbană în Iași, dar ar putea servi și ca model pentru alte orașe mari din România în ceea ce privește dezvoltarea transportului urban sustenabil. Cu un plan bine pus la punct, Iașiul ar putea deveni un exemplu de succes în optimizarea infrastructurii de transport, cu beneficii semnificative pentru locuitorii orașului și pentru mediul înconjurător.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban