TOP 10 cele mai mari depozite aflate în construcție sau amenajare în România – IBC Focus
Sursa poza si informatii: Economica.net
România continuă să se dezvolte ca un hub logistic important în regiune, cu o serie de proiecte de anvergură ce transformă peisajul industrial al țării. Cel mai notabil dintre acestea este terminalul intermodal de la Constanța, construit de DP World, extins pe o suprafață de peste 106.000 metri pătrați. Cu o investiție semnificativă de aproximativ 197 de milioane de lei, echivalentul a circa 39 de milioane de euro, proiectul lider în clasament promite să redefinească transportul și logistica în zonă.
Top Investiții în Infrastructura Logistică
Topul proiectelor de depozite aflate în construcție include, de asemenea, investiții remarcabile din partea unor dezvoltatori de renume. Pe locul secund se află o hală vastă de peste 103.000 metri pătrați, dezvoltată de CTP la Bolintin-Deal, aducând un plus de valoare infrastructurii logistice din România.
În continuare, dezvoltatorul VGP investește într-un complex format din cinci corpuri, întins pe 90.000 de metri pătrați la Ștefăneștii de Jos, un proiect ce promite să dinamizeze sectorul industrial local.
Lista Proiectelor Majore:
- Complex logistic MLP Chitila: 60.000 mp
- Depozite Helios Phoenix Otopeni: Aproape 60.000 mp
- Centre de depozitare Altex Dragomirești-Vale: 55.000 mp
- CTPark Bucharest de la CTP: 54.000 mp
- Depozite CTP Joița: 37.000 mp
- Spațiu de depozitare Emag Chitila: 31.000 mp
- Depozit Logicor Pantelimon: 25.000 mp
Piața de Logistică și Industrială: O Evoluție Pozitivă
Sectorul logistic și industrial din România a înregistrat un progres considerabil în 2024, cu un volum total al spațiilor disponibile crescând la 7,4 milioane de metri pătrați. Acest avans a fost susținut de livrările de aproximativ 400.000 de metri pătrați în ultimul an, conform raportului anual de la Colliers.
Victor Coșconel, partener și șef al departamentului de leasing la Colliers, subliniază creșterea pieței: "Chiar înainte de pandemie, închirierea spațiilor era sub pragul de 500.000 mp anual. Cifrele din 2024 reflectă un avans semnificativ."
Infrastructura Rutieră: O Mobilizare Strategică
Dezvoltarea infrastructurii rutiere este un alt pilon central al avansului economic din România. În 2024, s-au construit 1.200 kilometri de drumuri expres și autostrăzi, iar până la sfârșitul deceniului, țara ar putea atinge 2.000 de kilometri. Printre proiectele de importanță strategică se numără tronsoanele Sibiu-Pitești și Iași-Târgu Mureș.
Coșconel este optimist în privința potențialului pe termen lung: "România are o poziție geografică avantajoasă și o forță de muncă competitivă. Pe termen scurt, provocările economice și politice pot încetini extinderea, dar mari tranzacții ar putea susține activitatea pieței."
În concluzie, cu un ritm de creștere sănătos și proiecte mari în derulare, industria logistică și depozitarea din România par să aibă un viitor promițător, emergând ca un punct strategic de importanță europeană.