Toate trenurile rămân pe șine. CFR Călători și Transferoviar și-au plătit din datorii, nu se mai suspendă curse

Toate trenurile rămân pe șine. CFR Călători și Transferoviar și-au plătit din datorii, nu se mai suspendă curse

Sursa poza si informatii: Economica.net

Recent, CFR SA a anunțat că intenționa să suspende zeci de trenuri operate de CFR Călători și Transferoviar din cauză că aceste companii acumulasera datorii considerabile la taxa de utilizare a infrastructurii (TUI). Cu toate acestea, o serie de plăți efectuate în ultimul moment au permis continuarea curselor feroviare, odată cu decizia de a suspenda temporar aplicarea suspendării, potrivit unui comunicat emis de CFR SA.

Situația Tensiunată dintre CFR și Operatorii Feroviari

Pe 20 august, CFR SA a transmis o notificare către CFR Călători, subliniind datoriile de 41,41 milioane lei pentru TUI și amenințând cu suspendarea trenurilor de la 1 septembrie și 1 octombrie. În paralel, și Transferoviar a fost avertizat de perspective similare din cauza restanțelor acumulate. În aceste circumstanțe, Mihai Barbu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), a subliniat că eșalonarea datoriilor este soluția viabilă pentru a evita întreruperea serviciilor feroviare.

Eforturi pentru Eșalonarea Plăților

În urma întâlnirilor dintre reprezentanții CFR Călători, Transferoviar și CFR SA, s-a convenit asupra unor măsuri concrete pentru a soluționa parțial problema datoriilor. ARF a decis să aloce o parte din compensațiile pentru facilitățile de călătorie acordate anumitor categorii sociale celor doi operatori. De exemplu, CFR Călători ar primi suplimentar 7,8 milioane lei pentru un nou contract de servicii publice.

Cu toate acestea, miercuri, CFR Călători a specificat că are dificultăți în a achita TUI la termenul scadent, în ciuda sumelor datorate de la ARF, ce depășeau 139 milioane lei. Chiar și așa, compania a reușit să achite o parte din datorie, continuând demersurile pentru colectarea sumelor restante.

Soluții de Moment și Posibile Complicații

Sursele din industrie sugerează că tensiunile au escaladat când CFR Călători a plătit salariile angajaților înainte de termen, ceea ce nu s-a întâmplat în cazul CFR SA, afectată de lipsa fondurilor din cauza datoriilor neplătite. Cu toate acestea, întâlnirile ulterioare au indicat clar intenția de a menține trenurile în circulație, așa cum a declarat Mihai Barbu, care a subliniat că stoparea trenurilor ar aduce prejudicii financiare pentru toți actorii implicați.

Evident, continuarea operării curselor feroviare depinde de respectarea angajamentelor financiare și de cooperarea dintre companii și ARF. În acest context, orice anulare a trenurilor ar însemna pierderi financiare semnificative pentru operatori și reduceri în compensații.

Concluzie

Decizia recentă de a suspenda temporar prevederile suspendării trenurilor aduce o gură de aer necesară pentru CFR Călători și Transferoviar. Totuși, pentru a asigura stabilitatea pe termen lung a serviciilor feroviare, este esențială o gestionare mai prudentă a finanțelor și colaborarea strânsă între toți factorii implicați în sectorul feroviar din România.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban