Thomas Estrany, H&M: România rămâne o piață „promițătoare și dinamică”. Cum se reinventează lanțul de fashion

Thomas Estrany, H&M: România rămâne o piață „promițătoare și dinamică”. Cum se reinventează lanțul de fashion Sursa poza si informatii: Economica.net

Retailerul suedez de modă H&M continuă să inoveze și să se adapteze pe piața din România, descrisă ca fiind „promițătoare și dinamică” de către Thomas Estrany, Country Manager pentru Grecia în Regiunea Europa de Est. Recent, H&M a redeschis un magazin în Promenada Mall sub un concept inovativ, care acum include și secțiunea H&M HOME, toate fiind parte dintr-o strategie de remodelare a magazinelor cheie din România.

În planurile de viitor ale H&M sunt incluse și magazinele situate în centrele comerciale București Mall și Mega Mall București. Aceste remodelări au ca obiectiv principal optimizarea fluxului de clienți și îmbunătățirea nivelului serviciilor oferite, a declarat Estrany pentru Economica.

„Ne concentrăm pe o creștere inteligentă și axată pe clienți, prin adaptarea atât a locațiilor, cât și a formatelor și a experiențelor oferite, fie ele fizice sau online. Extinderea noastră nu vizează doar deschiderea mai multor magazine, ci și îmbunătățirea modului în care interacționăm cu clienții, adaptându-ne la preferințele și comportamentele acestora de cumpărare. În 2025, avem în plan alte remodelări strategice în locații importante, cu scopul de a îmbunătăți experiența clienților”, a explicat Estrany.

Creșterea continuă și direcțiile strategice

Încă de la debutul său pe piața locală, în 2007, H&M a observat o cerere tot mai crescută nu doar pentru moda accesibilă și modernă, ci și pentru opțiuni sustenabile. Cu peste 50 de magazine în întreaga țară, compania este bine poziționată să îndeplinească așteptările clienților în continuă schimbare. Thomas Estrany subliniază că România este o piață cu potențial, având consumatori bine informați și familiarizați cu mediul digital, fiind conștienți de importanța raportului calitate-preț.

Investiții în digitalizare și sustenabilitate

În contextul unei piețe aflate în schimbare și conform strategiei globale, H&M investește semnificativ în digitalizare. Aceste inițiative includ optimizarea costurilor și utilizarea tehnologiei pentru îmbunătățirea eficienței angajaților. Retailerul continuă să integreze mediile fizice și digitale, concentrându-se pe experiența omnichannel.

Magazinele online reprezintă un punct de importanță strategică, H&M investind în consolidarea operațiunilor prin optimizarea navigației și implementarea de instrumente inovatoare de căutare. Estrany punctează că digitalizarea este un pilon central al strategiei globale H&M, iar angajamentul de a furniza o experiență de cumpărare fluidă și personalizată este reflectat și în introducerea unor secțiuni inspirate, precum „The Studio”, dedicată selecțiilor realizate de experții în modă.

De asemenea, retailerul utilizează sisteme avansate în magazinele fizice pentru a îmbunătăți acuratețea stocurilor și pentru a accelera reaprovizionarea, ceea ce conduce la operațiuni mai eficiente.

Perspectiva asupra echipei și eficientizarea resurselor

Conform declarațiilor lui Thomas Estrany, H&M își propune în 2025 să-și consolideze echipa prin dezvoltarea competențelor adecvate și susținerea creșterii interne. Alocarea eficientă a resurselor, inclusiv în ceea ce privește personalul, face parte dintr-un plan mai amplu de eficientizare inițiat în 2022. Acesta include reducerea personalului și reașezarea echipelor pentru a răspunde mai bine nevoilor clienților.

La finalul anului 2024, H&M avea în România 936 de angajați, cu 45 mai mulți față de anul precedent, chiar și în contextul unei tendințe generale de reducere a numărului de angajați la nivel global.

În concluzie, prin investiții în tehnologii inovatoare și printr-o strategie axată pe sustenabilitate și conectivitate digitală, H&M își reafirmă angajamentul față de piața din România, vizând o creștere sustenabilă și adaptabilă la nevoile consumatorilor moderni.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban