Sindicatele Renault vor ca schimbarea conducerii grupului să „restabilească suveranitatea Franței” în domeniul ingineriei

Sindicatele Renault vor ca schimbarea conducerii grupului să „restabilească suveranitatea Franței” în domeniul ingineriei Sursa poza si informatii: Economica.net

Sindicatele Renault cer restabilirea suveranității Franței în inginerie în urma schimbării conducerii

Schimbarea majoră din conducerea grupului Renault, odată cu plecarea CEO-ului Luca de Meo pentru a conduce gigantul Kering, a generat o surpriză generală. Anunțul abrupt, făcut inițial în presă, a lăsat sindicatele fără cuvinte și a creat o paletă de reacții mixte. Sindicatele CFDT și CFE-CGC au apreciat impactul pozitiv al lui de Meo asupra companiei, în timp ce CGT și Sud i-au criticat strategiile.

Christian Morel, reprezentant al sindicatului Sud, a împărtășit cu publicația franceză L’Argus surpriza colectivă: „Am fost șocați când am aflat din presă. Anunțul a venit total neașteptat”. La rândul său, Laurent Giblot de la CGT a subliniat momentul inoportun al plecării, cu câteva săptămâni înainte de lansarea planului strategic Futurama, ce urma să succedă reformele aduse de Renaulution.

În fața acestei schimbări, sindicatele și-au exprimat îngrijorarea asupra bilanțului lăsat în urmă de Luca de Meo. Reformele sale, deși vizând revitalizarea grupului, au dus la concedieri semnificative și o reorganizare profundă. La nivel global, numărul angajaților Renault a scăzut dramatic de la aproximativ 170.158 în 2020 la 98.636 în 2024, iar în Franța, a scăzut de la 46.250 la 38.730.

Laurent Giblot a criticat abordarea financiară a lui de Meo, menționând că remunerațiile celor mai bine plătiți zece angajați au crescut cu 71% în ultimii zece ani, comparativ cu o creștere de doar 7% pentru restul personalului. O perspectivă susținută și de Christian Morel, care a calificat politica lui Luca de Meo drept una pe termen scurt.

În contrast, CFE-CGC și CFDT au susținut că sub conducerea lui de Meo, Renault a cunoscut o îmbunătățire semnificativă. „Transformarea grupului a fost vizibilă și de succes,” conform unui comunicat remis de CFE-CGC. CFDT, de asemenea, privește cu optimism la viitor, sugerând că succesorul trebuie să mențină cursul actual pentru stabilitatea companiei.

Așteptările sindicatului CGT sunt clare: ei văd în această schimbare șansa pentru un reviriment național în inginerie. „Trebuie să ne axăm pe resursele interne și să punem Franța în centrul proiectelor noastre”, afirmă Laurent Giblot.

În fața situației incerte, sindicatul Sud îndeamnă la o abordare care să includă opiniile angajaților în procesul decizional, subliniind importanța contribuțiilor la nivel intern.

Decizia lui Luca de Meo de a se muta din industria auto în domeniul luxului este percepută de sindicate ca un semn îngrijorător, sugerând incertitudinea viitorului în sectorul auto. Speculațiile asupra posibilelor nume care îi vor succeda includ pe Denis Le Vot de la Dacia, Francois Provost din departamentul de achiziții al Renault, Maxime Picat din Stellantis și Thierry Piéton de la Medtronic.

Indiferent de cine va prelua frâiele companiei, direcția viitoare a Renault va necesita un balanț între inovare globală și păstrarea identității naționale, pentru a echilibra așteptările investitorilor și ale angajaților.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban