Scade producția de mașini a României. Dacia și Ford Otosan au asamblat cu 2,7% mai puține autoturisme în primele opt luni din 2025

Scade producția de mașini a României. Dacia și Ford Otosan au asamblat cu 2,7% mai puține autoturisme în primele opt luni din 2025

Sursa poza si informatii: Economica.net

Industria auto din România a resimțit o ușoară scădere în primele opt luni ale anului 2025, potrivit unui raport recent publicat de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). În urma unei analize detaliate, se constată că atât Dacia cât și Ford Otosan au redus numărul de autoturisme asamblate.

În luna august 2025, numărul total de autoturisme produse în țară s-a ridicat la 12.343. Dintre acestea, 5.213 unități au fost marca Dacia, în timp ce Ford s-a bucurat de 7.130 de vehicule asamblate. Comparativ cu luna iulie a aceluiași an, când au fost fabricate 50.241 de autoturisme la fabricile din Mioveni și Craiova, se observă o diferență notabilă: 23.071 de mașini au fost produse la Mioveni și 27.170 la Craiova, sublinind o producție mai ridicată la Ford Otosan față de Dacia.

Acumulat, din ianuarie până în august 2025, România a raportat un total de 346.800 de mașini asamblate. Această cifră reprezintă o scădere de 2,7% față de aceeași perioadă a anului precedent. Din această producție totală, Dacia a contribuit cu 185.490 de unități, iar Ford Otosan a adus restul de 161.310 vehicule.

Privind în urmă, în intervalul similar din 2024, Dacia a raportat 201.090 autoturisme fabricate, iar Ford 155.385. Această comparație dezvăluie un declin de 7,76% pentru Dacia în acest an și, în schimb, o creștere de 3,81% la fabrica Ford din Craiova.

Aceste cifre evidențiază provocările actuale cu care se confruntă sectorul auto românesc, fiind evident impactul fluctuanților pieței și al cererii. Deși Ford Otosan a reușit să-și mărească producția, Dacia a trebuit să se adapteze la o scădere în ritmul producției, fapt ce sugerează necesitatea unei reevaluări a strategiei de piață.

În contextul economic actual, producătorii auto din întreaga lume încearcă să răspundă rapid la cerințele schimbătoare ale consumatorilor și la constrângerile lanțului de aprovizionare. Aceasta înseamnă că, în viitor, companiile ar putea să își ajusteze planurile de afaceri pentru a valorifica tehnologia emergentă și pentru a optimiza liniile de producție.

România rămâne un centru important pentru asamblarea automobilelor de succes, dar ca orice alt sector industrial, este esențial să se eticheteze inovația și flexibilitatea ca priorități. Companiile prezente în țară vor trebui să privească spre viitor cu un plan clar de adaptare și transformare digitală pentru a menține competitivitatea în piața globală.

Raportul ACAROM subliniază nu doar starea actuală a industriei, ci și imprevizibilitatea viitoarelor evoluții. În aceste condiții, rămâne de văzut cum vor reacționa producătorii de autoturisme din România pentru a relansa și dezvolta sectoarele de producție astfel încât să revină pe o tendință ascendentă.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban