Roxana Capătă, Ford: Suspendarea Rabla generează ramificații economice profund nefavorabile

Roxana Capătă, Ford: Suspendarea Rabla generează ramificații economice profund nefavorabile Sursa poza si informatii: Economica.net

Roxana Capătă, Ford: Suspendarea Programului Rabla Împiedicǎ Dezvoltarea Economică

În contextul automobilistic actual din România, recent suspendatul program Rabla a creat un adevărat impas pentru comercianții de mașini. Aceștia au investit resurse considerabile pentru a construi stocuri și a-și promova produsele, anticipând lansarea acestui program. Roxana Capătă, directorul general al Ford România Services, remarcă faptul că întârzierea considerabilă a lansării Rabla și suspendarea sa ulterioară au creat efecte economice majore și nefavorabile.

Aceste dificultăți nu sunt resimțite doar de consumatori, ci și de Ford și întreaga sa rețea de distribuitori. „Condițiile economice din ultimele săptămâni au fost deja tensionate. Costurile de finanțare au crescut, volatilitatea cursului de schimb valutar și anunțata creștere a TVA-ului contribuie la blocaje semnificative în sectorul nostru", explică Capătă.

Predictibilitatea, ostilă momentului

Un aspect esențial neglijat de guvernanți în deciziile recente, spune Capătă, este necesitatea unui mediu previzibil, vital pentru orice industrie. „Într-un peisaj economic volatil, predictibilitatea este coloana vertebrală a dezvoltării economice. Companiile trebuie să poată aloca resurse strategic, fie ele financiare sau non-financiare, pentru a stimula inovarea și generarea de noi oportunități de afaceri. Fără aceasta, avem de-a face cu incertitudinea care deturnează progresul”, explică ea.

În lipsa suportului financiar guvernamental prin Rabla, Ford România a introdus noi soluții financiare pentru a sprijini cererea clienților și a păstra ritmul pieței. „Păstrăm un dialog deschis cu autoritățile și avem încredere că Ministerul Mediului va identifica soluții pentru reluarea programului. Astfel de conversații sunt esențiale pentru a asigura stabilitatea economică și atingerea obiectivelor de mediu”, subliniază Capătă.

Viitorul programului Rabla rămâne incert, iar rețelele comercianților din România așteaptă soluții eficiente din partea autorităților pentru a susține piața auto și pentru a accelera tranziția spre vehicule mai ecologice. Într-un climat plin de provocări, colaborarea între sectorul privat și guvern este crucială pentru depășirea problemelor economice curente.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Ce se petrece cu centrala atomică de la Fukushima după avertismentul de tsunami
Cutremurul de azi din Kamceatka, al șaselea cel mai puternic înregistrat vreodată
Duel decisiv în primul tur al Cupei României, miercuri, 30 iulie, de la ora 17:30!
Ecaterina Cărbunar triumfă ca noua campioană națională la atletism U20, după finala de la Craiova.
India depășește China ca principal exportator de smartphone-uri către SUA
Jurnal Bihorean și Bihari Naplo Caută Distribuitori de Presă în Oradea – Ocazie de Angajare în Zonele Centru, Civic, Clujului, Ady Endre
Niciodată nu am mituit poliția. Puteai plăti amenda sau să găsești o cale prietenoasă
Noi achiziții în lot pentru Liga 4, sezonul 2025/2026
Noul guvern din Liban și SUA încearcă să limiteze influența financiară a Hezbollah
Obligațiuni de 4,7 miliarde de euro în România – ce înseamnă pentru investitorii globali ce vizează Europa emergentă
OTL face primii pași spre modernizarea flotei cu 30 de vehicule sustenabile