Roxana Capătă, Ford: Suspendarea Rabla generează ramificații economice profund nefavorabile

Roxana Capătă, Ford: Suspendarea Rabla generează ramificații economice profund nefavorabile Sursa poza si informatii: Economica.net

Roxana Capătă, Ford: Suspendarea Programului Rabla Împiedicǎ Dezvoltarea Economică

În contextul automobilistic actual din România, recent suspendatul program Rabla a creat un adevărat impas pentru comercianții de mașini. Aceștia au investit resurse considerabile pentru a construi stocuri și a-și promova produsele, anticipând lansarea acestui program. Roxana Capătă, directorul general al Ford România Services, remarcă faptul că întârzierea considerabilă a lansării Rabla și suspendarea sa ulterioară au creat efecte economice majore și nefavorabile.

Aceste dificultăți nu sunt resimțite doar de consumatori, ci și de Ford și întreaga sa rețea de distribuitori. „Condițiile economice din ultimele săptămâni au fost deja tensionate. Costurile de finanțare au crescut, volatilitatea cursului de schimb valutar și anunțata creștere a TVA-ului contribuie la blocaje semnificative în sectorul nostru", explică Capătă.

Predictibilitatea, ostilă momentului

Un aspect esențial neglijat de guvernanți în deciziile recente, spune Capătă, este necesitatea unui mediu previzibil, vital pentru orice industrie. „Într-un peisaj economic volatil, predictibilitatea este coloana vertebrală a dezvoltării economice. Companiile trebuie să poată aloca resurse strategic, fie ele financiare sau non-financiare, pentru a stimula inovarea și generarea de noi oportunități de afaceri. Fără aceasta, avem de-a face cu incertitudinea care deturnează progresul”, explică ea.

În lipsa suportului financiar guvernamental prin Rabla, Ford România a introdus noi soluții financiare pentru a sprijini cererea clienților și a păstra ritmul pieței. „Păstrăm un dialog deschis cu autoritățile și avem încredere că Ministerul Mediului va identifica soluții pentru reluarea programului. Astfel de conversații sunt esențiale pentru a asigura stabilitatea economică și atingerea obiectivelor de mediu”, subliniază Capătă.

Viitorul programului Rabla rămâne incert, iar rețelele comercianților din România așteaptă soluții eficiente din partea autorităților pentru a susține piața auto și pentru a accelera tranziția spre vehicule mai ecologice. Într-un climat plin de provocări, colaborarea între sectorul privat și guvern este crucială pentru depășirea problemelor economice curente.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban