România se situează la coada clasamentului european privind punctualitatea trenurilor.

România se situează la coada clasamentului european privind punctualitatea trenurilor.

Sursa poza si informatii: bihon.ro

România, codașa Europei la punctualitatea trenurilor

Așa cum poate ați observat dacă ați călătorit recent cu trenul, punctualitatea feroviară din România lasă mult de dorit. La nivel european, țara noastră ocupă ultimul loc în ceea ce privește ajungerea la timp a trenurilor, conform unui recent clasament al punctualității.

De ce suntem pe ultimul loc?

Principalul motiv pentru aceste întârzieri este infrastructura feroviară, care este depășită și nu a beneficiat de suficiente investiții în ultimele decenii. În multe cazuri, rețeaua de căi ferate din România este aceeași din perioada interbelică, ceea ce afectează viteza și siguranța circulației. În plus, întârzierile cauzate de lucrările de mentenanță sau condițiile meteo sunt frecvente și adesea neplanificate eficient.

Comparativ cu restul Europei

În timp ce alte țări europene ca Germania, Franța sau Olanda au făcut pași importanți în modernizarea și digitalizarea rețelelor lor feroviare, România rămâne în urmă, cu standarde de servicii care nu țin pasul cu nevoile călătorilor. Aceasta nu este doar o problemă de percepție, ci afectează și mobilitatea și economia locală, trenurile fiind o opțiune de transport vitală pentru mulți dintre locuitorii noștri.

Un aspect interesant pe care l-au remarcat reporterii internaționali este că, pentru a îmbunătăți punctualitatea, ar fi necesar nu doar modernizarea infrastructurii, ci și o mai bună organizare a orarelor și gestionarea traficului feroviar.

Încotro ne îndreptăm?

Pentru a face progrese, România se vede nevoită să atragă fonduri europene și să se angajeze într-un proces amplu de modernizare și revitalizare a rețelei feroviare. Doar prin astfel de măsuri, trenurile ar putea ajunge din nou să fie o opțiune de încredere și de bază pentru români.

Sperăm ca, în ciuda provocărilor, să vedem inițiative concrete la nivel guvernamental și local care să schimbe această realitate neplăcută. Călătoriile cu trenul ar trebui să fie o plăcere și nu o provocare în România secolului XXI.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban