România are unul dintre cele mai mici prețuri medii din UE pentru încărcarea mașinilor electrice – raport ACEA

România are unul dintre cele mai mici prețuri medii din UE pentru încărcarea mașinilor electrice – raport ACEA Sursa poza si informatii: Economica.net

România se numără printre țările cu cele mai mici costuri pentru încărcarea vehiculelor electrice în UE, conform raportului ACEA

Un recent raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) relevă faptul că România este printre țările europene care oferă prețuri avantajoase la încărcarea mașinilor electrice. Deși numai 1,8% dintre vehiculele de pe drumurile UE sunt electrice, există o tendință crescătoare în adoptarea acestora.

Conform datelor agregate, europenii dețin aproximativ 124,35 milioane de autoturisme pe benzină, 98,31 milioane pe motorină, 5,27 milioane de vehicule hibride reîncărcabile și doar 4,41 milioane de mașini 100% electrice. Această distribuție subliniază predominant diesel și benzinpă între preferințele actuale ale consumatorilor.

Costurile de încărcare în UE

Un aspect esențial al raportului ACEA este analiza costurilor privind alimentarea acestora. Media europeană pentru încărcările la stațiile AC este de 0,59 euro pe kWh, iar pentru stațiile rapide DC se situează la 0,63 euro pe kWh. În comparație, în România, costurile sunt mai prietenoase: 0,46 euro per kWh pentru stațiile AC și 0,60 euro per kWh pentru stațiile DC.

Comparativ cu alte țări europene

România se regăsește astfel într-o poziție competitivă, fiind printre țările cu cele mai accesibile prețuri pentru încărcările AC. Țări precum Grecia și Suedia oferă prețuri similare de 0,46 euro pe kWh, în timp ce Slovacia și Spania reușesc chiar să scadă sub acest nivel, cu prețuri de 0,41, respectiv 0,39 euro pe kWh. În schimb, în țări ca Ungaria, costurile cresc până la 0,63 euro pe kWh.

Pentru încărcările la stațiile DC, România rămâne printre opțiunile mai avantajoase, dar există câteva țări precum Portugalia și Bulgaria care oferă prețuri și mai mici: 0,44 și 0,46 euro pe kWh. Totuși, în alte părți ale Europei, cum ar fi Polonia, Italia sau Germania, prețurile sunt semnificativ mai mari, situându-se între 0,72 și 0,80 euro pe kWh.

Implicațiile pentru viitorul mobilității electrice

Prețurile competitive pentru încărcarea vehiculelor electrice în România pot încuraja șoferii să adopte mai rapid acest tip de transport ecologic. Cu toate acestea, pentru a accelera cu adevărat trecerea la electric, alte aspecte precum infrastructura de încărcare și stimulentele guvernamentale trebuie să fie aduse la standarde mai înalte.

În concluzie, România pare să fie bine poziționată pentru a deveni un jucător cheie în dezvoltarea mobilității electrice în regiune, oferind prețuri de încărcare destul de atractive în comparație cu alte state membre ale UE.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban