România are unul dintre cele mai mici prețuri medii din UE pentru încărcarea mașinilor electrice – raport ACEA

România are unul dintre cele mai mici prețuri medii din UE pentru încărcarea mașinilor electrice – raport ACEA Sursa poza si informatii: Economica.net

România se numără printre țările cu cele mai mici costuri pentru încărcarea vehiculelor electrice în UE, conform raportului ACEA

Un recent raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) relevă faptul că România este printre țările europene care oferă prețuri avantajoase la încărcarea mașinilor electrice. Deși numai 1,8% dintre vehiculele de pe drumurile UE sunt electrice, există o tendință crescătoare în adoptarea acestora.

Conform datelor agregate, europenii dețin aproximativ 124,35 milioane de autoturisme pe benzină, 98,31 milioane pe motorină, 5,27 milioane de vehicule hibride reîncărcabile și doar 4,41 milioane de mașini 100% electrice. Această distribuție subliniază predominant diesel și benzinpă între preferințele actuale ale consumatorilor.

Costurile de încărcare în UE

Un aspect esențial al raportului ACEA este analiza costurilor privind alimentarea acestora. Media europeană pentru încărcările la stațiile AC este de 0,59 euro pe kWh, iar pentru stațiile rapide DC se situează la 0,63 euro pe kWh. În comparație, în România, costurile sunt mai prietenoase: 0,46 euro per kWh pentru stațiile AC și 0,60 euro per kWh pentru stațiile DC.

Comparativ cu alte țări europene

România se regăsește astfel într-o poziție competitivă, fiind printre țările cu cele mai accesibile prețuri pentru încărcările AC. Țări precum Grecia și Suedia oferă prețuri similare de 0,46 euro pe kWh, în timp ce Slovacia și Spania reușesc chiar să scadă sub acest nivel, cu prețuri de 0,41, respectiv 0,39 euro pe kWh. În schimb, în țări ca Ungaria, costurile cresc până la 0,63 euro pe kWh.

Pentru încărcările la stațiile DC, România rămâne printre opțiunile mai avantajoase, dar există câteva țări precum Portugalia și Bulgaria care oferă prețuri și mai mici: 0,44 și 0,46 euro pe kWh. Totuși, în alte părți ale Europei, cum ar fi Polonia, Italia sau Germania, prețurile sunt semnificativ mai mari, situându-se între 0,72 și 0,80 euro pe kWh.

Implicațiile pentru viitorul mobilității electrice

Prețurile competitive pentru încărcarea vehiculelor electrice în România pot încuraja șoferii să adopte mai rapid acest tip de transport ecologic. Cu toate acestea, pentru a accelera cu adevărat trecerea la electric, alte aspecte precum infrastructura de încărcare și stimulentele guvernamentale trebuie să fie aduse la standarde mai înalte.

În concluzie, România pare să fie bine poziționată pentru a deveni un jucător cheie în dezvoltarea mobilității electrice în regiune, oferind prețuri de încărcare destul de atractive în comparație cu alte state membre ale UE.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Bugatti anunță programul Solitaire, un demers menit să creeze câte două mașini unice pe an
Descoperă aventura aproape de Oradea, unde natura spune povești și stâncile veghează de secole!
Drumuri Deteriorate și Pe Un Loc Fruntaș în Europa; România Evoluează Surprinzător de Rapid
Elveția ar putea impune noi taxe, majore, pentru infrastructura sa rutieră
Ilie Bolojan anunță că săptămâna aceasta Guvernul va rezolva problema atribuirii unei locuințe fostului președinte Traian Băsescu
O persoană a murit, iar câteva zeci au fost rănite în cutremurul de ieri din vestul Turciei
Premierul Bolojan spune că legea privind pensiile private nu prevede confiscarea fondurilor, ci doar reglementarea modului de plată
Școlile ar trebui să-și deschidă porțile pe 8 septembrie – Ilie Bolojan, premierul României
Ședință azi la 11.00 la PSD, în care se va decide dacă partidul se retrage de la guvernare
Titus Corlățean și-a anunțat candidatura la șefia PSD, în această toamnă
ANPDCA: 8.102 de copii aveau, la finele lunii martie 2025, ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate