Proiectul Tram-train metropolitan aprobat de Consiliul Județean Bihor pentru expansiune urbană pe șine

Proiectul Tram-train metropolitan aprobat de Consiliul Județean Bihor pentru expansiune urbană pe șine Sursa poza si informatii: infooradea.ro

Trenul viitorului în Oradea: Proiectul „Tram-train metropolitan” obține aprobarea Consiliului Județean Bihor

Un nou proiect ambițios de transport și-a găsit susținerea oficială de care avea nevoie, aducând un suflu modern orașului Oradea. Consiliul Județean Bihor a dat undă verde dezvoltării unei rețele de transport pe șine, menită să faciliteze mobilitatea în această regiune în continuă creștere.

Decizia de aprobare a indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul „Tram-train metropolitan” a fost luată în cadrul ședinței Consiliului din 29 mai 2025. Această inițiativă vizează integrarea soluțiilor de transport urban și suburban, oferind locuitorilor din Oradea și împrejurimi o modalitate inovatoare și eficientă de a călători.

Proiectul propune construirea unei rețele feroviare care să interconecteze diferite zone ale orașului cu localitățile limitrofe. Aceste legături vor sprijini nu doar deplasările zilnice ale cetățenilor, ci și dezvoltarea economică și socială a regiunii. Reconfigurarea transportului public în acest mod are potențialul de a reduce aglomerația și emisiile de noxe, contribuind astfel la un mediu mai prietenos.

Rețeaua de „tram-train” va fi o premieră pentru Oradea, canalizând eforturile administrației locale către o infrastructură care să răspundă modernizării și nevoilor locuitorilor săi. Aceasta nu este doar o schimbare de paradigmă pentru transportul local, ci și un pas major către o mobilitate sustenabilă.

Din perspectiva bucureștenilor, inițiative similare sunt așteptate cu interes, având în vedere traficul intens și nevoia de soluții de transport eficiente în Capitală. Proiectele de acest gen devin din ce în ce mai importante în contextul urbanizării accelerate și a cerinței pentru adaptabilitate în transport.

Această avangardistă abordare a rețelei de transport din Oradea poate servi drept exemplu pentru alte orașe din România care intenționează să-și modernizeze infrastructura de transport public și să promoveze un stil de viață durabil și eficient în rândul locuitorilor săi.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Bugatti anunță programul Solitaire, un demers menit să creeze câte două mașini unice pe an
Descoperă aventura aproape de Oradea, unde natura spune povești și stâncile veghează de secole!
Drumuri Deteriorate și Pe Un Loc Fruntaș în Europa; România Evoluează Surprinzător de Rapid
Elveția ar putea impune noi taxe, majore, pentru infrastructura sa rutieră
Ilie Bolojan anunță că săptămâna aceasta Guvernul va rezolva problema atribuirii unei locuințe fostului președinte Traian Băsescu
O persoană a murit, iar câteva zeci au fost rănite în cutremurul de ieri din vestul Turciei
Premierul Bolojan spune că legea privind pensiile private nu prevede confiscarea fondurilor, ci doar reglementarea modului de plată
Școlile ar trebui să-și deschidă porțile pe 8 septembrie – Ilie Bolojan, premierul României
Ședință azi la 11.00 la PSD, în care se va decide dacă partidul se retrage de la guvernare
Titus Corlățean și-a anunțat candidatura la șefia PSD, în această toamnă
ANPDCA: 8.102 de copii aveau, la finele lunii martie 2025, ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate