Producătorii auto continuă să sufere prin recentul acord comercial dintre UE și SUA, cu tarife de 27,5%

Producătorii auto continuă să sufere prin recentul acord comercial dintre UE și SUA, cu tarife de 27,5% Sursa poza si informatii: Economica.net

Producătorii auto germani afectați de noile tarife comerciale dintre UE și SUA

Industria auto din Germania resimte din plin impactul noului acord comercial între Uniunea Europeană și Statele Unite, conform declarațiilor recente ale Hildegard Müller, președintele Asociației Industriei Auto Germane (VDA). Müller a subliniat că acest acord nu a adus încă beneficiile așteptate sectorului auto german. Deși s-au stabilit taxe vamale de bază de 15% pentru majoritatea produselor exportate din UE către SUA, tariful de 27,5% pentru mașini și componente auto rămâne în vigoare, punând o presiune semnificativă asupra producătorilor și furnizorilor germani.

Un reprezentant al Comisiei Europene a indicat marți că se așteaptă o ajustare a acestor tarife în viitorul apropiat, sperându-se într-o rămânere la aceeași linie de negociere. Müller consideră crucială finalizarea acordului și implementarea rapidă a măsurilor de susținere, solicitând o colaborare extinsă între Comisia Europeană și Guvernul german pentru a atinge acest scop.

Inițial, Uniunea Europeană a anticipat că tarifele comerciale, inclusiv cele de 15% pentru vehicule și componente auto, vor fi aplicate de la 1 august. Totuși, acestea nu au fost incluse în reglementarea de implementare a acordului, semnată recent de președintele american Donald Trump, lăsând industria germană într-o stare de incertitudine.

Impactul acestor decizii comerciale este resimțit în întregul lanț de aprovizionare, deoarece Germania este un jucător important pe piața auto globală. Multe dintre companiile auto se bazează pe exporturile către Statele Unite ca sursă de venit strategică, iar aceste taxe ridicate pot afecta considerabil competitivitatea lor pe piața americană.

În acest context economic volatil, experții și oficialii din Germania fac presiuni pentru soluții care să protejeze interesele producătorilor auto descumpăniți de noile realități comerciale. Având în vedere că sectorul auto este un pilon economic cu o mare însemnătate pentru economia germană, orice schimbare tarifară devine subiect de îngrijorare majoră.

Pe măsură ce negocierile dintre UE și SUA continuă, toți ochii sunt ațintiți asupra posibilelor modificări care ar putea aduce o claritate binevenită. Căutând să atenueze efectele tari ale acestui acord, oficialii europeni rămân vigilenți și pregătiți să ajusteze poziția în funcție de transformările geopolitice și economice viitoare.

În lumina acestor evenimente, producătorii auto germani își construiesc strategii noi pentru a naviga cu succes în acest peisaj economic complex și imprevizibil, căutând în mod activ soluții pentru a diminua impactul economic și a continua să prospere pe piețele internaționale. Rămâne de văzut cum se vor concretiza eforturile diplomatice curente și care va fi viitorul comerțului auto transatlantic în următoarea perioadă.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban