Producătorii auto continuă să sufere prin recentul acord comercial dintre UE și SUA, cu tarife de 27,5%

Producătorii auto continuă să sufere prin recentul acord comercial dintre UE și SUA, cu tarife de 27,5% Sursa poza si informatii: Economica.net

Producătorii auto germani afectați de noile tarife comerciale dintre UE și SUA

Industria auto din Germania resimte din plin impactul noului acord comercial între Uniunea Europeană și Statele Unite, conform declarațiilor recente ale Hildegard Müller, președintele Asociației Industriei Auto Germane (VDA). Müller a subliniat că acest acord nu a adus încă beneficiile așteptate sectorului auto german. Deși s-au stabilit taxe vamale de bază de 15% pentru majoritatea produselor exportate din UE către SUA, tariful de 27,5% pentru mașini și componente auto rămâne în vigoare, punând o presiune semnificativă asupra producătorilor și furnizorilor germani.

Un reprezentant al Comisiei Europene a indicat marți că se așteaptă o ajustare a acestor tarife în viitorul apropiat, sperându-se într-o rămânere la aceeași linie de negociere. Müller consideră crucială finalizarea acordului și implementarea rapidă a măsurilor de susținere, solicitând o colaborare extinsă între Comisia Europeană și Guvernul german pentru a atinge acest scop.

Inițial, Uniunea Europeană a anticipat că tarifele comerciale, inclusiv cele de 15% pentru vehicule și componente auto, vor fi aplicate de la 1 august. Totuși, acestea nu au fost incluse în reglementarea de implementare a acordului, semnată recent de președintele american Donald Trump, lăsând industria germană într-o stare de incertitudine.

Impactul acestor decizii comerciale este resimțit în întregul lanț de aprovizionare, deoarece Germania este un jucător important pe piața auto globală. Multe dintre companiile auto se bazează pe exporturile către Statele Unite ca sursă de venit strategică, iar aceste taxe ridicate pot afecta considerabil competitivitatea lor pe piața americană.

În acest context economic volatil, experții și oficialii din Germania fac presiuni pentru soluții care să protejeze interesele producătorilor auto descumpăniți de noile realități comerciale. Având în vedere că sectorul auto este un pilon economic cu o mare însemnătate pentru economia germană, orice schimbare tarifară devine subiect de îngrijorare majoră.

Pe măsură ce negocierile dintre UE și SUA continuă, toți ochii sunt ațintiți asupra posibilelor modificări care ar putea aduce o claritate binevenită. Căutând să atenueze efectele tari ale acestui acord, oficialii europeni rămân vigilenți și pregătiți să ajusteze poziția în funcție de transformările geopolitice și economice viitoare.

În lumina acestor evenimente, producătorii auto germani își construiesc strategii noi pentru a naviga cu succes în acest peisaj economic complex și imprevizibil, căutând în mod activ soluții pentru a diminua impactul economic și a continua să prospere pe piețele internaționale. Rămâne de văzut cum se vor concretiza eforturile diplomatice curente și care va fi viitorul comerțului auto transatlantic în următoarea perioadă.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Bugatti anunță programul Solitaire, un demers menit să creeze câte două mașini unice pe an
Descoperă aventura aproape de Oradea, unde natura spune povești și stâncile veghează de secole!
Drumuri Deteriorate și Pe Un Loc Fruntaș în Europa; România Evoluează Surprinzător de Rapid
Elveția ar putea impune noi taxe, majore, pentru infrastructura sa rutieră
Ilie Bolojan anunță că săptămâna aceasta Guvernul va rezolva problema atribuirii unei locuințe fostului președinte Traian Băsescu
O persoană a murit, iar câteva zeci au fost rănite în cutremurul de ieri din vestul Turciei
Premierul Bolojan spune că legea privind pensiile private nu prevede confiscarea fondurilor, ci doar reglementarea modului de plată
Școlile ar trebui să-și deschidă porțile pe 8 septembrie – Ilie Bolojan, premierul României
Ședință azi la 11.00 la PSD, în care se va decide dacă partidul se retrage de la guvernare
Titus Corlățean și-a anunțat candidatura la șefia PSD, în această toamnă
ANPDCA: 8.102 de copii aveau, la finele lunii martie 2025, ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate