Premieră mondială: Uzina Horse Technologies din România a început asamblarea motorului HR12 LPG, primul din lume care combină injecția directă cu GPL

Premieră mondială: Uzina Horse Technologies din România a început asamblarea motorului HR12 LPG, primul din lume care combină injecția directă cu GPL

Sursa poza si informatii: Economica.net

Într-o dezvoltare remarcabilă a industriei auto, uzina Horse Technologies din România a demarat producția motorului inovator HR12 LPG. La exact un an după ce varianta standard HR12 a fost industrializată la Mioveni, această ramură a Horse Powertrains, derivată de la grupul Renault, marchează o premieră mondială prin combinarea tehnologiei de injecție directă cu alimentarea pe GPL și benzină.

Inovații Tehnologice Remarcabile

Motorul HR12 LPG, asamblat la Mioveni, dispune de o structură compactă de 1,2 litri și trei cilindri, susținută de un sistem hibrid de 48V. Acest sistem include un generator de pornire și un convertor DC/DC, care contribuie semnificativ la eficiența energetică și la reducerea emisiilor. Datorită tehnologiilor precum start-stop și „electric boost” în timpul accelerării, consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt optimizate.

Performanță și Eficiență

Cu o putere maximă de 140 CP (103 kW) la turații de 5.500 rpm și un cuplu de 230 Nm disponibil de la doar 2.100 rpm, motorul aduce nu doar forță, ci și eficiență. Folosirea GPL-ului reduce emisiile de CO2 cu 9% comparativ cu benzina, ceea ce îl face o opțiune ecologică pentru Europa și piețele globale, respectând complet normele actuale Euro 6e și pregătindu-se pentru viitoarele reguli Euro 7.

Proiectare Avansată și Flexibilitate

HR12 LPG se deosebește printr-un sistem de injecție directă, creat special pentru operarea cu GPL. Un vaporizator electronic oferă control precis asupra procesului de compresie, iar elementele trenului de supape sunt consolidate pentru a suporta mai bine utilizarea GPL-ului. În tradiția modelelor Dacia, rezervorul de GPL poate fi plasat în podeaua portbagajului, asigurând astfel maximul de spațiu interior.

Un Parteneriat Global Robuste

Horse Technologies își afirmă angajamentul de lider în tehnologiile inovatoare prin lansarea HR12 LPG, o mișcare apreciată de Patrice Haettel, CEO al companiei: „Aceasta este o dovadă a rolului nostru global de lideri în soluții alternative de combustibili”.

Contribuția Românească și Dezvoltarea Globală

Motorul, dezvoltat de echipele de ingineri de la București, Titu și Mioveni, reprezintă cea de-a șaptea generație de motorizări ieșite din fabrica Mioveni, care anual produce până la 450.000 de motoare. Originea sa, HR12, a fost lansată acum un an și este de asemenea parte a line-up-ului Dacia și Renault, motorizările fiind produse și în uzina din Valladolid.

Expansiune și Modernizare

Pentru asamblarea HR12, linia de producție din Mioveni a fost actualizată cu peste 75% din posturi modificate și adăugarea de echipamente noi, permițând turnarea și fabricarea locală a carterelor de cilindru. Investiții importante au fost realizate și pentru testarea avansată, inclusiv utilizarea de heliu pentru depistarea scurgerilor și mașini de spălat și uscat piese la presiune înaltă.

O parte semnificativă din producția fabricată la Mioveni va ajunge și la uzina Renault din Bursa, Turcia, extinzând astfel impactul global al inovării românești. Horse România este parte din entitatea internațională Horse Powertrain Limited, cu o egala participare din partea grupurilor Renault și Geely. Echipa nou formată include 9.000 de angajați din cadrul Renault, cu o contribuție notabilă de aproximativ 2.000 de români. La nivel mondial, Horse Powertrains operează 17 fabrici și cinci centre de cercetare și dezvoltare.

Această premieră mondială consolidează poziția României pe harta inovațiilor tehnologice globale, în timp ce contribuie la un viitor mai prietenos cu mediul prin soluții auto mai ecologice și eficiente.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban