Potrivit lui Bolojan, 35% din proiectele programului Anghel Saligny ar urma să continue

Potrivit lui Bolojan, 35% din proiectele programului Anghel Saligny ar urma să continue Sursa poza si informatii: Economica.net

Guvernul României continuă să implementeze măsuri nepopulare pentru a naviga prin criza economică actuală, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, într-un interviu la B1TV. Acesta subliniază că, deși reformele nu primesc sprijin larg nici din partea cetățenilor și nici din partea autorităților locale, ele sunt cruciale pentru țară. Bolojan a explicat că măsurile vizează direct probleme sistemice majore și se aliniază cu programul de guvernare actual.

Premierul a subliniat importanța ajustării corecte a numărului de personal în fiecare instituție la nivel central și a insistat că reformele administrative trebuie să fie puse în aplicare de către autoritățile locale. În plus, Bolojan atrage atenția asupra investițiilor semnificative inițiate din bugetul național, dar care se apropie de limitele finanțării disponibile.

Pe măsură ce fondurile alocate pentru proiectele naționale din acest an sunt aproape epuizate, premierul a detaliat că au cheltuit mai mult decât anticipau inițial și nu au strâns veniturile preconizate. În fața acestei situații, guvernul a notificat autoritățile și constructorii să protejeze lucrările existente care nu mai pot continua fără surse adiționale de finanțare.

Ministerul Dezvoltării a propus o soluție pentru a avansa proiectele care sunt deja într-un stadiu avansat de execuție, mai ales cele de infrastructură rutieră care sunt finalizate în proporție de 80%. Această decizie se traduce prin continuarea a aproximativ 35% dintre proiectele din programul „Anghel Saligny”.

Prioritizarea proiectelor se bazează pe gradul lor de realizare și disponibilitatea unor surse de cofinanțare, fără să afecteze deficitul bugetar existent. Premierul a subliniat că prelungirea acestor proiecte la sumele contractate anterior fără o abordare etapizată nu mai este fezabilă, iar anii 2027-2028 ar putea înregistra un nou val de creștere bugetară pentru astfel de inițiative.

Bolojan a afirmat că, deși provocările financiare sunt substanțiale, guvernul a acționat corect, respectând atât prevederile legale, cât și realitățile economice contemporane. În anul următor, se prevede extinderea acestor proiecte într-un mod eșalonat, însă cu sume modeste, având în vedere necesitatea finalizării fondurilor europene din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care contribuie la deficitul național.

Pe măsură ce se încheie alocările europene, iese la iveală un orizont promițător pentru reîntregirea bugetului destinat proiectelor strategice în comunități, cum ar fi drumuri asfaltate, rețele de apă sau canalizare, a conchis premierul. Aceste investiții sunt esențiale pentru dezvoltarea localităților și oferirea unor condiții decente de trai pentru locuitorii lor.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban