Partajul moștenirii Bechtel începe! Deme Macarale mută 425 grinzi abandonate de 20 de ani

Partajul moștenirii Bechtel începe! Deme Macarale mută 425 grinzi abandonate de 20 de ani Sursa poza: Economica.net

Pe parcursul ultimilor ani, procesul de realizare a Autostrăzii Transilvania a fost marcat de întârzieri și provocări diverse. Acum, într-o operațiune de amploare, Deme Macarale a început să mute grinzile de beton abandonate de peste 20 de ani, într-o încercare de a revigora segmentul autostrăzii Suplacu de Barcău – Chiribiș.

Marin Marian, un pasionat de infrastructură care a documentat evenimentul printr-un videoclip postat pe YouTube, menționează că mutarea grinzilor este realizată printr-un contract încheiat între Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) și Deme Macarale. În total, 425 de grinzi sunt implicate în acest proces de relocare.

Contextul Proiectului

Fragmentul Suplacu de Barcău – Chiribiș, pentru care au fost angajați constructorii de la Construcții Erbașu, și sectorul Chiribiș – Biharia, ce a intrat recent sub coordonarea Precon Transilvania, sunt piesele centrale ale acestor eforturi. Ordinul pentru începerea lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia a fost emis la mijlocul lunii mai, fixând data de 20 mai ca punct de plecare pentru aceste lucrări.

Stadiul Lucrărilor

Lotul Chiribiș – Biharia, ce acoperă 28,5 kilometri în județul Bihor, include 18 structuri complexe și are un termen de finalizare de 24 de luni, care include șase luni alocate designului și alte 18 pentru execuție. CNIR a preluat controlul acestui segment de la finalul lunii aprilie, încredințând proiectul unei asocieri între Precon Transilvania și Citadina 98.

O Moștenire Controversată

"Autostrada Bechtel" a devenit un simbol al înțelegerilor complicate, fiecare pas marcat de provocări birocratice și legale. Contractul pentru segmentul Chiribiș – Biharia a fost reziliat de trei ori înainte de desemnarea câștigătorilor în 2023. Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a subliniat speranța că de această dată, lucrările vor fi finalizate fără alte întreruperi.

Valoarea investiției se ridică la 785,21 milioane de lei fără TVA, fondurile fiind obținute prin Programul Transport 2021-2027. Această inițiativă crucială pentru infrastructura României este așteptată să aducă un plus economic și logistic semnificativ în regiune.

Discuțiile Comunității

Relocarea grinzilor abandonate a stârnit și reacții contrastante din partea comunității pasionaților de infrastructură. Unii se întreabă de ce elementele atât de vechi sunt reutilizate în construirea unei structuri noi, atrăgând atenția asupra posibilelor compromisuri de calitate. Alții, însă, sunt de părere că utilizarea acestor grinzi poate reprezenta o economie de resurse și un pas eficient.

În așteptarea terminării lucrărilor, cei implicați își doresc să transforme acest demers nu doar într-un proiect de succes al infrastructurii, ci și într-un exemplu de gestionare eficientă a resurselor moștenite. Indiferent de opinia personală, un lucru este cert: moștenirea Bechtel, în ciuda obstacolelor, este pe cale să vadă o nouă etapă de dezvoltare.

În concluzie, urmează o perioadă intensă de activitate pe șantierele din Bihor, pe măsură ce proiectele încep să prindă contur sub supravegherea atentă a autorităților și a partenerilor de construcție. Lucrurile par să se alinieze în favoarea finalizării unui segment important din Autostrada A3 Transilvania, presărat cu lecții ale trecutului și cu speranțe pentru viitor.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban