Partajul moștenirii Bechtel începe! Deme Macarale mută 425 grinzi abandonate de 20 de ani

Partajul moștenirii Bechtel începe! Deme Macarale mută 425 grinzi abandonate de 20 de ani Sursa poza: Economica.net

Pe parcursul ultimilor ani, procesul de realizare a Autostrăzii Transilvania a fost marcat de întârzieri și provocări diverse. Acum, într-o operațiune de amploare, Deme Macarale a început să mute grinzile de beton abandonate de peste 20 de ani, într-o încercare de a revigora segmentul autostrăzii Suplacu de Barcău – Chiribiș.

Marin Marian, un pasionat de infrastructură care a documentat evenimentul printr-un videoclip postat pe YouTube, menționează că mutarea grinzilor este realizată printr-un contract încheiat între Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) și Deme Macarale. În total, 425 de grinzi sunt implicate în acest proces de relocare.

Contextul Proiectului

Fragmentul Suplacu de Barcău – Chiribiș, pentru care au fost angajați constructorii de la Construcții Erbașu, și sectorul Chiribiș – Biharia, ce a intrat recent sub coordonarea Precon Transilvania, sunt piesele centrale ale acestor eforturi. Ordinul pentru începerea lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia a fost emis la mijlocul lunii mai, fixând data de 20 mai ca punct de plecare pentru aceste lucrări.

Stadiul Lucrărilor

Lotul Chiribiș – Biharia, ce acoperă 28,5 kilometri în județul Bihor, include 18 structuri complexe și are un termen de finalizare de 24 de luni, care include șase luni alocate designului și alte 18 pentru execuție. CNIR a preluat controlul acestui segment de la finalul lunii aprilie, încredințând proiectul unei asocieri între Precon Transilvania și Citadina 98.

O Moștenire Controversată

"Autostrada Bechtel" a devenit un simbol al înțelegerilor complicate, fiecare pas marcat de provocări birocratice și legale. Contractul pentru segmentul Chiribiș – Biharia a fost reziliat de trei ori înainte de desemnarea câștigătorilor în 2023. Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a subliniat speranța că de această dată, lucrările vor fi finalizate fără alte întreruperi.

Valoarea investiției se ridică la 785,21 milioane de lei fără TVA, fondurile fiind obținute prin Programul Transport 2021-2027. Această inițiativă crucială pentru infrastructura României este așteptată să aducă un plus economic și logistic semnificativ în regiune.

Discuțiile Comunității

Relocarea grinzilor abandonate a stârnit și reacții contrastante din partea comunității pasionaților de infrastructură. Unii se întreabă de ce elementele atât de vechi sunt reutilizate în construirea unei structuri noi, atrăgând atenția asupra posibilelor compromisuri de calitate. Alții, însă, sunt de părere că utilizarea acestor grinzi poate reprezenta o economie de resurse și un pas eficient.

În așteptarea terminării lucrărilor, cei implicați își doresc să transforme acest demers nu doar într-un proiect de succes al infrastructurii, ci și într-un exemplu de gestionare eficientă a resurselor moștenite. Indiferent de opinia personală, un lucru este cert: moștenirea Bechtel, în ciuda obstacolelor, este pe cale să vadă o nouă etapă de dezvoltare.

În concluzie, urmează o perioadă intensă de activitate pe șantierele din Bihor, pe măsură ce proiectele încep să prindă contur sub supravegherea atentă a autorităților și a partenerilor de construcție. Lucrurile par să se alinieze în favoarea finalizării unui segment important din Autostrada A3 Transilvania, presărat cu lecții ale trecutului și cu speranțe pentru viitor.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Bugatti anunță programul Solitaire, un demers menit să creeze câte două mașini unice pe an
Descoperă aventura aproape de Oradea, unde natura spune povești și stâncile veghează de secole!
Drumuri Deteriorate și Pe Un Loc Fruntaș în Europa; România Evoluează Surprinzător de Rapid
Elveția ar putea impune noi taxe, majore, pentru infrastructura sa rutieră
Ilie Bolojan anunță că săptămâna aceasta Guvernul va rezolva problema atribuirii unei locuințe fostului președinte Traian Băsescu
O persoană a murit, iar câteva zeci au fost rănite în cutremurul de ieri din vestul Turciei
Premierul Bolojan spune că legea privind pensiile private nu prevede confiscarea fondurilor, ci doar reglementarea modului de plată
Școlile ar trebui să-și deschidă porțile pe 8 septembrie – Ilie Bolojan, premierul României
Ședință azi la 11.00 la PSD, în care se va decide dacă partidul se retrage de la guvernare
Titus Corlățean și-a anunțat candidatura la șefia PSD, în această toamnă
ANPDCA: 8.102 de copii aveau, la finele lunii martie 2025, ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate