Noul CEO al grupului Renault despre Dacia: Ne așteaptă noi încercări legate de electrificarea mărcii

Noul CEO al grupului Renault despre Dacia: Ne așteaptă noi încercări legate de electrificarea mărcii

Sursa poza si informatii: Economica.net

Debutul mondial al celei de-a șasea generații Renault Clio, organizat la Munchen cu ocazia expoziției auto IAA Mobility 2025, a adus în prim-plan declarații importante despre viitorul Daciei de la François Provost și Fabrice Cambolive. În cadrul unei reuniuni restrânse cu jurnaliștii, liderii grupului Renault au discutat despre viitoarele provocări de care va trebui să se ocupe Katrin Adt, noul CEO al mărcii Dacia.

Continuitate și adaptare

François Provost, CEO-ul Renault, a subliniat necesitatea de continuitate în cadrul organizației, în pofida recențelor schimbări în management. Acesta a explicat că structura curentă reprezintă un punct forte în cadrul strategiei „Renaulution” și a cerut lui Fabrice Cambolive să supravegheze atât Renault, cât și Dacia, pentru o mai bună consistență strategică. Provost și-a exprimat entuziasmul pentru venirea Katrinei Adt în fruntea Daciei și a menționat nevoia de a sprijini expansiunea companiei și în afara Europei.

Accelerarea inovației

O altă temă abordată de Provost a fost modernizarea ingineriei și reducerea timpului de dezvoltare a noilor modele. Numirea lui Philippe Brunet ca șef al ingineriei este parte din această viziune de a ajunge din urmă competiția, în special pe piața chineză, cunoscută pentru ritmul rapid de lansare a inovațiilor. Exemplu grăitor este procesul de dezvoltare al viitorului Renault Twingo, care va fi lansat după doar 21 de luni de la concept. Brunet, având experiența reducerii costurilor în segmentul electricelor, urmează să extindă această eficiență la întregul grup Renault.

Provocarea electrificării Dacia

Întrebat despre așteptările sale de la noul CEO al Daciei, Provost a subliniat necesitatea de a continua succesul brandului, menționând că electrificarea este una dintre cele mai mari provocări ale mărcii. Obiectivul cheie este menținerea prețurilor accesibile, într-un context complex de reglementări europene. Provost a evidențiat importanța inovației inteligente în procesul de electrificare, dând exemplul proiectului de a lansa un nou model electric derivat din platforma Twingo.

Viziunea pentru creștere

Fabrice Cambolive, CEO al Renault și Chief Growth Officer, a discutat despre strategia de extindere internațională și de îmbunătățire a loialității clienților. Accentul va fi pus pe creșterea pe piețele din afara Europei, cum ar fi America Latină și India. De asemenea, Cambolive a subliniat importanța păstrării independenței fiecărei mărci, însă cu o coordonare mai strânsă pentru a susține creșterea comună și eficiența organizațională.

Coordonare fără a afecta independența

Chiar dacă independența mărcii Dacia va fi menținută, Cambolive a punctat necesitatea unei decizii rapide în probleme legate de volume, prețuri și contribuția pentru țintele de emisii. Noile procese de decizie nu vin să diminueze această independență, ci să faciliteze o reacție promptă la conflictele pieței.

În concluzie, noul management al Renault este axat pe o rapidă adaptare și reîmprospătare a strategiei, menținând totodată specificul fiecărei mărci din portofoliu. Prin acest plan de acțiune, Dacia este pregătită să abordeze provocarea electrificării și să continue povestea sa de succes pe piețele internaționale.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban