Noi imagini de pe șantierul de la Planșeul Unirii din București. În ce stadiu sunt lucrările

Noi imagini de pe șantierul de la Planșeul Unirii din București. În ce stadiu sunt lucrările

Sursa poza si informatii: Economica.net

Dezvoltările din cadrul proiectului de reabilitare a Planșeului Unirii încep să prindă contur, cu constructorii reușind să finalizeze o serie de acțiuni esențiale. Până acum, procesul de forare, armare și turnare a piloților de fundație a fost încheiat cu succes. De asemenea, a fost demolat planșeul de peste râul Dâmbovița, în proximitatea Hanului lui Manuc, terenul fiind astfel pregătit pentru etapele viitoare, care includ consolidarea rezistenței structurilor pereului, săpăturile pentru grinzile de coronament și instalarea echipamentelor pentru monitorizare geotehnică și structurală.

Proiectul se situează deja într-un stadiu avansat, urmând ca în viitorul apropiat să aibă loc noi foraje și testarea piloților recent instalați. În plus, se vor construi grinzi de coronament pe diverse tronsoane ale construcției, iar demolările vor fi extinse și către zona parcului învecinat.

Reluarea Circulației

Pe data de 6 septembrie, o schimbare importantă a fost anunțată prin reluarea traficului rutier pe Splaiul Independenței. Aceasta porțiune, situată între Piața Națiunile Unite și Piața Unirii, a fost redeschisă circulației, marcând depășirea unei etape critice a lucrărilor care a cauzat anterior devieri semnificative de trafic.

"Am depășit cea mai importantă fază a proiectului, blocarea circulației. Celelalte etape vor continua fără a provoca perturbări majore în oraș," a afirmat Daniel Băluță într-o conferință de presă. Accentul a fost pus pe flexibilitatea planificată a lucrărilor, permițând reluarea traficului mai devreme decât era de așteptat și arătând astfel un mic avans față de calendarul stabilit inițial.

Finanțare și Termene

Proiectul, evaluat la o valoare totală de 750,75 milioane de lei, este parte a unui contract ambițios cu termen de finalizare estimat la sfârșitul anului 2028. Acesta a fost inițiat pentru a sprijini eforturile autorităților din sectorul 4 al capitalei în vederea restaurării și consolidării Planșeului Unirii, un element arhitectural și infrastructural de importanță majoră pentru București.

Aceste lucrări nu doar că îmbunătățesc aspectul urbanistic al zonei, ci și aduc îmbunătățiri structurale esențiale, menite să asigure o durabilitate crescută și funcționalitate pe termen lung. Proiectul reprezintă un pas semnificativ spre modernizarea infrastructurii orașului, cu scopul de a asigura o fluiditate mai bună a traficului și un mediu urban îmbunătățit pentru locuitori și vizitatori deopotrivă.

Cu monitorizarea atentă și tehnologia de ultimă generație utilizată pentru gestionarea construcției, proiectul promite să fie un exemplu de bună practică în domeniul dezvoltării urbane din România. Sprijinul financiar și logistic din partea autorităților locale este crucial pentru succesul acestei întreprinderi de amploare, menită să redefinească un punct cheie al Bucureștiului.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban