Nissan își va reduce participația la Renault cu 5%, lucru care se va petrece și în cazul francezilor

Nissan își va reduce participația la Renault cu 5%, lucru care se va petrece și în cazul francezilor Sursa poza si informatii: Economica.net

Parteneriatul de lungă durată dintre Nissan și Renault vede o transformare prin reducerea participațiilor

Nissan și Renault fac un pas semnificativ în redefinirea relației lor financiare. În luna martie, cele două companii au acceptat să reducă participația minimă obligatorie pe care o dețin una în cealaltă de la 15% la 10%. Această decizie vine să sublinieze dorința de adaptare la noile realități de business și de a face față provocărilor financiare curente, în timp ce orice vânzare de acțiuni va necesita aprobarea ambelor părți și va include un drept de preemțiune.

Scăderea cu 5% a participației Nissan la Renault înseamnă acumularea a aproximativ 640 de milioane de dolari, conform prețurilor actuale ale acțiunilor. Acești bani vor fi investiți de Nissan în dezvoltarea unor modele de vehicule inovatoare, conform unui raport al publicației Nikkei. În prezent, Nissan deține o participație de 15% la Renault, conform datelor grupului LSEG.

Schimbare de direcție la Renault

Această veste vine pe fondul unei alte schimbări semnificative la Renault. Recent, producătorul auto a anunțat plecarea lui Luca de Meo, care părăsește rolul de director pentru a urma o oportunitate profesională în afara sectorului auto. Această plecare poate aduce noi provocări dar și oportunități pentru Renault, având în vedere că directorii aduc frecvent viziuni și direcții noi când preiau poziții de conducere.

Declarațiile recente ale lui Jose Vicente de los Mozos, noul director general al Renault, subliniază strategia de investiție în viitorul mobilității. „Reducerea participațiilor împărtășite ne permite să ne concentrăm mai bine pe inovare și dezvoltare de vehicule”, afirmă Mozos. Intenția este clară: de a canaliza resursele de capital către direcții strategice care să asigure o continuitate a competitivității pe piața globală auto.

Implicațiile Vânzării

Vânzarea unei părți din participațiile deținute reciproc de către Nissan și Renault reprezintă un pas în direcția unor legături mai puțin strânse între cele două companii, care au colaborat strâns timp de peste două decenii. Modificările din acord permit reevaluarea alianței pentru a asigura echilibrul între cei doi parteneri și a preveni comunele riscuri financiare viitoare.

Renault, pe de altă parte, deține o participație în Nissan, care este gestionată printr-un trust francez. Această participație a fost supusă unei vânzări selective încă din 2023, scopul fiind alinierea mai echitabilă a pozițiilor celor două corporatii, în contextul unei alianțe revizuite.

Concluzie

Decizia de a reduce participațiile mutuale marchează un capitol nou pentru Nissan și Renault, una care sugerează o orientare spre independență financiară și inovație. Rămâne de văzut cum aceste schimbări se vor traduce în avantaj competitiv, dar un lucru este cert: ambele companii sunt determinate să-și adapteze strategiile pentru a face față unui mediu de afaceri din ce în ce mai dinamic și incert.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban