Ministrul Transporturilor: Portul Constanța este principalul nod comercial al Mării Negre, cu investiții de două miliarde de euro
Sursa poza si informatii: Economica.net
Portul Constanța: Investiții de aproape două miliarde de euro pentru principalul hub al Mării Negre
Un pilon strategic al comerțului regional
Portul Constanța continuă să joace un rol esențial în rețeaua comercială dintre Europa și Orientul Mijlociu, fiind conturat ca un nod de tranzit crucial pentru traficul maritim de pe Marea Neagră. Ministrul Transporturilor, Șerban, subliniază că investițiile totale de aproape două miliarde de euro susțin activitatea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA (CN APM SA), având un impact direct și pozitiv asupra economiei naționale.
Proiecte finalizate și în desfășurare
În ultima perioadă, Portul Constanța a devenit scena unor modernizări semnificative. Printre proiectele deja finalizate se numără extinderea drumului Poarta 10 bis la patru benzi, cu o investiție de 12,69 milioane de euro, modernizarea infrastructurii pentru protecția mediului (PROTECT) evaluată la 15,03 milioane de euro și construirea unui drum și a unei parcări în zona cheu fluvio-maritim, care a costat 3,26 milioane de euro.
Pe lângă acestea, sunt implementate sau pregătite mai multe proiecte majore. Acestea includ modernizarea infrastructurii electrice (23,05 mil. €), extinderea cheurilor în zona Midia (16,93 mil. €), implementarea E-COLD pentru reducerea poluării navelor (18,8 mil. €) și deschiderea la patru benzi a drumului Poarta 7 — Pod Canal, cu un buget de 50 de milioane de euro.
Un Master Plan Rutier ambițios urmează să îmbunătățească conectivitatea portului, având alocată o sumă impresionantă de 122,6 milioane de euro. De asemenea, proiecte de dragaj, dezvoltarea capacității feroviare, precum și construcția unui parc fotovoltaic și a unei parcări securizate sunt doar câteva dintre inițiativele restante, însumând un total de 1,93 miliarde de euro.
Inovație și sustenabilitate
Ministrul transporturilor a evidențiat că portul nu este doar un motor economic, ci și un exemplu de inovație și sustenabilitate. Extinderea infrastructurii portuare include și tehnologii moderne precum energia regenerabilă, printr-un parc fotovoltaic cu un buget de 11,3 milioane de euro. De asemenea, parcarea securizată alăturată autostrăzii A4, cu un cost de 43,37 milioane de euro, adaugă un plus de siguranță și eficiență operațiunilor logistice.
Reabilitarea Digului de Nord
Reabilitarea Digului de Nord, crucială pentru protecția portului, este un alt proiect major aflat în plină desfășurare. Acesta include lucrări de reparare și consolidare pe tronsonul Poarta 1 — Farul Alb, cu activități precum etanșarea și umplerea dălilor, consolidarea bermelor și înlocuirea stabilopozilor.
Sprijin pentru turism
Portul Constanța nu este doar un centru comercial; noul terminal de pasageri, descris de Șerban ca fiind modern și primitor, este pregătit să primească turiști în cele mai bune condiții.
În concluzie, Portul Constanța reprezintă mai mult decât o facilitate logistică; este un centru economic vital, cu investiții strategice care îl poziționează ca principal nod comercial în regiune. Aceste eforturi construiesc nu doar viitorul transportului maritim românesc, ci și al economiei naționale în ansamblu.