Ministrul Transporturilor: Portul Constanța este principalul nod comercial al Mării Negre, cu investiții de două miliarde de euro

Ministrul Transporturilor: Portul Constanța este principalul nod comercial al Mării Negre, cu investiții de două miliarde de euro Sursa poza si informatii: Economica.net

Portul Constanța: Investiții de aproape două miliarde de euro pentru principalul hub al Mării Negre

Un pilon strategic al comerțului regional

Portul Constanța continuă să joace un rol esențial în rețeaua comercială dintre Europa și Orientul Mijlociu, fiind conturat ca un nod de tranzit crucial pentru traficul maritim de pe Marea Neagră. Ministrul Transporturilor, Șerban, subliniază că investițiile totale de aproape două miliarde de euro susțin activitatea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA (CN APM SA), având un impact direct și pozitiv asupra economiei naționale.

Proiecte finalizate și în desfășurare

În ultima perioadă, Portul Constanța a devenit scena unor modernizări semnificative. Printre proiectele deja finalizate se numără extinderea drumului Poarta 10 bis la patru benzi, cu o investiție de 12,69 milioane de euro, modernizarea infrastructurii pentru protecția mediului (PROTECT) evaluată la 15,03 milioane de euro și construirea unui drum și a unei parcări în zona cheu fluvio-maritim, care a costat 3,26 milioane de euro.

Pe lângă acestea, sunt implementate sau pregătite mai multe proiecte majore. Acestea includ modernizarea infrastructurii electrice (23,05 mil. €), extinderea cheurilor în zona Midia (16,93 mil. €), implementarea E-COLD pentru reducerea poluării navelor (18,8 mil. €) și deschiderea la patru benzi a drumului Poarta 7 — Pod Canal, cu un buget de 50 de milioane de euro.

Un Master Plan Rutier ambițios urmează să îmbunătățească conectivitatea portului, având alocată o sumă impresionantă de 122,6 milioane de euro. De asemenea, proiecte de dragaj, dezvoltarea capacității feroviare, precum și construcția unui parc fotovoltaic și a unei parcări securizate sunt doar câteva dintre inițiativele restante, însumând un total de 1,93 miliarde de euro.

Inovație și sustenabilitate

Ministrul transporturilor a evidențiat că portul nu este doar un motor economic, ci și un exemplu de inovație și sustenabilitate. Extinderea infrastructurii portuare include și tehnologii moderne precum energia regenerabilă, printr-un parc fotovoltaic cu un buget de 11,3 milioane de euro. De asemenea, parcarea securizată alăturată autostrăzii A4, cu un cost de 43,37 milioane de euro, adaugă un plus de siguranță și eficiență operațiunilor logistice.

Reabilitarea Digului de Nord

Reabilitarea Digului de Nord, crucială pentru protecția portului, este un alt proiect major aflat în plină desfășurare. Acesta include lucrări de reparare și consolidare pe tronsonul Poarta 1 — Farul Alb, cu activități precum etanșarea și umplerea dălilor, consolidarea bermelor și înlocuirea stabilopozilor.

Sprijin pentru turism

Portul Constanța nu este doar un centru comercial; noul terminal de pasageri, descris de Șerban ca fiind modern și primitor, este pregătit să primească turiști în cele mai bune condiții.

În concluzie, Portul Constanța reprezintă mai mult decât o facilitate logistică; este un centru economic vital, cu investiții strategice care îl poziționează ca principal nod comercial în regiune. Aceste eforturi construiesc nu doar viitorul transportului maritim românesc, ci și al economiei naționale în ansamblu.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Ce a spus președintele Austriei despre activitatea OMV din România și despre gazele din Marea Neagră
Compania de stat Nuclearelectrica ia un împrumut uriaș, de peste jumătate de miliard de euro, pentru retehnologizarea unității 1 a centralei nucleare Cernavodă. Aranjor este gigantul american JP Morgan
Concert rock Give Peace a Chance, ediția 31, marchează 80 de ani de la Hiroshima în Amfiteatrul Muzeului Țării Crișurilor, pe 6 august 2023
Consilierii locali din Oradea aprobă suplimentarea bugetului cu 2,2 milioane lei pentru Grădina Urbană Nufărul, sprijinind amenajarea de noi spații verzi și zone educative.
CPI reclamă Ungaria la Adunarea Statelor Membre pentru că nu l-a arestat pe Netanyahu
Explozia prosumatorilor: micile instalații fotovoltaice înseamnă acum dublul centralei nucelare de la Cernavodă și cât termocentralele pe gaze sau cărbune. Se va opri aici?
Expoziție inedită de artă la Casa Darvas-La Roche, disponibilă din 1 august.
Femeie decedată după ce a traversat neregulamentar și a fost lovită de un BMW pe Bulevardul General Magheru
Lotus Băile Felix se întărește cu Steliano Filip, fost internațional al României, pentru lupta în Liga 3!
Meci amical cu CSM Olimpia Satu Mare, sâmbătă la ora 12 pe Stadionul Iuliu Bodola
Ministrul Transporturilor: Portul Constanța este principalul nod comercial al Mării Negre, cu investiții de două miliarde de euro