Ministrul Transporturilor: Portul Constanța este principalul nod comercial al Mării Negre, cu investiții de două miliarde de euro

Ministrul Transporturilor: Portul Constanța este principalul nod comercial al Mării Negre, cu investiții de două miliarde de euro Sursa poza si informatii: Economica.net

Portul Constanța: Investiții de aproape două miliarde de euro pentru principalul hub al Mării Negre

Un pilon strategic al comerțului regional

Portul Constanța continuă să joace un rol esențial în rețeaua comercială dintre Europa și Orientul Mijlociu, fiind conturat ca un nod de tranzit crucial pentru traficul maritim de pe Marea Neagră. Ministrul Transporturilor, Șerban, subliniază că investițiile totale de aproape două miliarde de euro susțin activitatea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA (CN APM SA), având un impact direct și pozitiv asupra economiei naționale.

Proiecte finalizate și în desfășurare

În ultima perioadă, Portul Constanța a devenit scena unor modernizări semnificative. Printre proiectele deja finalizate se numără extinderea drumului Poarta 10 bis la patru benzi, cu o investiție de 12,69 milioane de euro, modernizarea infrastructurii pentru protecția mediului (PROTECT) evaluată la 15,03 milioane de euro și construirea unui drum și a unei parcări în zona cheu fluvio-maritim, care a costat 3,26 milioane de euro.

Pe lângă acestea, sunt implementate sau pregătite mai multe proiecte majore. Acestea includ modernizarea infrastructurii electrice (23,05 mil. €), extinderea cheurilor în zona Midia (16,93 mil. €), implementarea E-COLD pentru reducerea poluării navelor (18,8 mil. €) și deschiderea la patru benzi a drumului Poarta 7 — Pod Canal, cu un buget de 50 de milioane de euro.

Un Master Plan Rutier ambițios urmează să îmbunătățească conectivitatea portului, având alocată o sumă impresionantă de 122,6 milioane de euro. De asemenea, proiecte de dragaj, dezvoltarea capacității feroviare, precum și construcția unui parc fotovoltaic și a unei parcări securizate sunt doar câteva dintre inițiativele restante, însumând un total de 1,93 miliarde de euro.

Inovație și sustenabilitate

Ministrul transporturilor a evidențiat că portul nu este doar un motor economic, ci și un exemplu de inovație și sustenabilitate. Extinderea infrastructurii portuare include și tehnologii moderne precum energia regenerabilă, printr-un parc fotovoltaic cu un buget de 11,3 milioane de euro. De asemenea, parcarea securizată alăturată autostrăzii A4, cu un cost de 43,37 milioane de euro, adaugă un plus de siguranță și eficiență operațiunilor logistice.

Reabilitarea Digului de Nord

Reabilitarea Digului de Nord, crucială pentru protecția portului, este un alt proiect major aflat în plină desfășurare. Acesta include lucrări de reparare și consolidare pe tronsonul Poarta 1 — Farul Alb, cu activități precum etanșarea și umplerea dălilor, consolidarea bermelor și înlocuirea stabilopozilor.

Sprijin pentru turism

Portul Constanța nu este doar un centru comercial; noul terminal de pasageri, descris de Șerban ca fiind modern și primitor, este pregătit să primească turiști în cele mai bune condiții.

În concluzie, Portul Constanța reprezintă mai mult decât o facilitate logistică; este un centru economic vital, cu investiții strategice care îl poziționează ca principal nod comercial în regiune. Aceste eforturi construiesc nu doar viitorul transportului maritim românesc, ci și al economiei naționale în ansamblu.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban