Ministrul Economiei, Radu Miruță, crede că lucrările urgente de la Praid nu vor fi terminate până la termenul asumat de 1 iulie

Ministrul Economiei, Radu Miruță, crede că lucrările urgente de la Praid nu vor fi terminate până la termenul asumat de 1 iulie Sursa poza si informatii: Economica.net

Ministrul Economiei, Radu Miruță, estimează că lucrările de la Praid nu vor fi finalizate la timp

Vizita recentă a Ministrului Economiei, Radu Miruță, la Praid, realizată împreună cu Diana Buzoianu, Ministrul Mediului, a scos la iveală o realitate dificilă în ceea ce privește lucrările de reabilitare ale fostei mine de sare. Aceste lucrări, care trebuiau să fie finalizate până la 1 iulie, sunt acum în pericol de a se prelungi dincolo de termenul stabilit.

Miruță a subliniat că informațiile primite până acum au fost mai degrabă idealizate și că la fața locului se confruntă cu o situație mult mai complexă. Faptul că lucrările nu sunt pe drumul cel bun nu este surprinzător având în vedere că încă mai sunt necesare 70 de suduri pentru a conecta țevile principale, operațiune care, în condiții optime, ar presupune realizarea a 5 până la 7 suduri pe zi. În plus, ploile ar putea afecta și mai mult acest ritm deja lent al progresului.

În galeriile fostei mine, apa sărată a ajuns la saturație, cantitatea estimată depășind șase milioane de metri cubi. Se observă frecvent prăbușiri ale pereților și tavanului, care agravează acumularea de apă sărată. Miruță a subliniat că vina nu se datorează simplei neglijențe, ci unor decizii greșite, pentru care vor fi găsiți responsabili direct cei implicați.

Din dorința de a sprijini comunitatea locală afectată de această întârziere, ministrul a anunțat că, începând cu luni dimineața, localnicii pot aplica pentru a primi un ajutor de 15% din cifra de afaceri raportată anul trecut. El și-a exprimat, de asemenea, angajamentul de a valorifica resursele de sare prin deschiderea unui nou punct de exploatare care să permită comunității să revină la activitățile economice de dinainte.

Diana Buzoianu, ministrul Mediului, a subliniat importanța prezenței lor la sit pentru o evaluare concretă. Într-o postare pe Facebook, aceasta a remarcat că realitatea de la Praid este diferită de cea prezentată la București. Lucrările urgente, programate pentru finalizare până la 1 iulie, sunt puțin probabil să fie realizate la termenul stabilit, mai ales dacă vremea pluvială continuă.

Buzoianu a remarcat că zona ar trebui să fie mult mai efervescentă și activă pentru a respecta termenele. Cu toate acestea, mediul de lucru pare mai degrabă neglijat, ceea ce constituie un motiv de îngrijorare privind ritmul lucrărilor. Totuși, prioritatea principală rămâne furnizarea de apă potabilă pentru localnici și utilizarea cât mai eficientă a resurselor saline.

În concheiere, eforturile continue ale autorităților de a rectifica situația de la Praid sunt esențiale nu doar pentru infrastructură, ci și pentru bunăstarea locuitorilor și pentru viitorul economic al regiunii.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban