Ministerul Transporturilor a lansat vineri prima procedură de achiziție din cadrul proiectului Fast Danube, care are drept scop deblocarea navigației pe Dunăre

Ministerul Transporturilor a lansat vineri prima procedură de achiziție din cadrul proiectului Fast Danube, care are drept scop deblocarea navigației pe Dunăre

Sursa poza si informatii: Economica.net

Ministerul Transporturilor a făcut un pas crucial vineri prin lansarea primei proceduri de achiziție a proiectului Fast Danube 2, cu scopul de a îmbunătăți semnificativ navigația pe Dunărea comună dintre România și Bulgaria. Acest proiect, finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, este o inițiativă strategică menită să elimine obstacolele existente pe fluviu și să asigure condiții mai fiabile și mai sigure pentru transportul naval.

Avantajele Proiectului

Cu ajutorul Fast Danube 2, navele vor putea circula pe Dunăre aproape pe întreg parcursul anului, prelungind sezonul de navigație de la 280 de zile la 340 de zile pe an. Această prelungire va permite o creștere considerabilă a volumului de trafic de marfă cu cel puțin 20%. În plus, se vor reduce semnificativ atât costurile, cât și timpii de deplasare, astfel consolidând rolul Portului Constanța ca un punct nodal crucial în sud-estul Europei.

Impactul asupra Mediului

Prima achiziție inițiată vineri este destinată monitorizării impactului proiectului asupra mediului. Această fază va avea un buget estimat la 13,7 milioane de euro și se va desfășura pe parcursul a nouă ani. Monitorizarea va asigura că lucrările de îmbunătățire a navigabilității se desfășoară cu respectarea standardelor de protecție a mediului.

Un Impuls pentru Economie și Dezvoltare Regională

Implementarea cu succes a proiectului Fast Danube 2 va avea efecte benefice nu doar pentru transport și economie, ci și pentru dezvoltarea locală. Ministrul Transporturilor a subliniat că proiectul va transforma România într-un hub regional de transport, exploatând unul dintre cele mai valoroase resurse naturale ale țării: Dunărea. Această transformare va oferi orașelor românești situate de-a lungul fluviului oportunități reale de dezvoltare.

Un Proiect cu Dimensiune Europeană

Fast Danube este mai mult decât un proiect național; este o inițiativă europeană de mare amploare. Ca parte a coridorului Rin – Dunăre, el leagă vestul Europei de est, construind punți între nouă state membre ale Uniunii Europene. În acest fel, proiectul nu doar că sprijină obiective naționale de dezvoltare, dar contribuie și la integrarea mai strânsă a regiunilor europene, maximizând potențialul logistic al fluviului.

În concluzie, Fast Danube 2 promite nu doar să revoluționeze transportul pe unul dintre cele mai importante râuri navigabile ale Europei, ci și să transforme coordonatele economice și logistice ale întregii regiuni. Această inițiativă, prin colaborarea cu partenerii bulgari, consolidează nu doar legăturile dintre cele două țări, ci și poziționarea strategică a României într-un context european mult mai larg.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban