Mesajul Metro pentru Guvern. Retailerul își asumă pierderi cât timp persistă regimul fiscal actual și spune că va absorbi creșterile de taxe

Mesajul Metro pentru Guvern. Retailerul își asumă pierderi cât timp persistă regimul fiscal actual și spune că va absorbi creșterile de taxe Sursa poza si informatii: Economica.net

Într-un climat economic marcat de un regim fiscal controversat, retailerul german Metro se vede nevoit să accepte pierderi, sperând într-o eventuală revizuire a sistemului de impozitare pe cifra de afaceri (IMCA). Karan Khurana, CEO-ul Metro România, atrage atenția că, sub actualele reglementări fiscale, compania va continua să înregistreze pierderi. Strategia Metro de a nu transfera creșterile de costuri către consumatori a afectat marjele de profit, însă aceasta este văzută ca o mișcare necesară pentru a consolida cota de piață.

Pentru prima dată în ultimul deceniu, Metro a raportat o pierdere netă de 28,1 milioane de lei, după o perioadă lungă de stabilitate financiară. Compania a ales să nu reflecte majorarea costurilor de 7% la mărfuri și 10% la transport în prețurile finale. Povara fiscală a crescut cu 35% și a fost amplificată de impozitul minim pe cifra de afaceri de 1%.

Impactul Reglementărilor și Strategia Metro

Karan Khurana susține că multe companii din industrie sunt afectate de acest impozit, care riscă să sufoce investițiile, inovația și angajările, ceea ce reprezintă o amenințare pentru creșterea economică pe termen lung. Metro, deși profitabil la nivel operațional și din perspectiva fluxului de numerar, își vede eficiența diminuată de impozitul minim.

Khurana argumentează că retailerii engros, cum este Metro, ar trebui supuși unor reglementări fiscale distincte, având în vedere rolul lor vital în rețeaua de afaceri HoReCa și de mic comerț. Spre deosebire de supermarketuri și hipermarketuri, Metro operează cu margini și structuri de cost mai rigide și are responsabilitatea de a asigura profituri clienților săi, cum sunt restaurantele și revânzătorii.

Proiecții de Viitor și Expansiune

În 2024, Metro a raportat o creștere a afacerilor cu 7,5%, atingând 11,3 miliarde de lei, și prevede o tendință similară pentru 2025. Această performanță remarcabilă este susținută de investițiile în tehnologie, prețuri competitive și o strategie de operare multicanal, incluzând livrările cash-and-carry. "Puține companii din sectorul nostru pot raporta astfel de creșteri, iar asta datorită angajamentului nostru de a îmbunătăți productivitatea și de a gestiona costurile", spune Khurana.

Cu toate că scumpirea taxelor și majorarea TVA-ului din august aduc costuri suplimentare, Metro nu va transfera aceste costuri clienților săi. Filosofia companiei se axează pe menținerea unei relații profitabile cu francizelele sale, chiar și în contextul unor presiuni financiare în creștere. Metro își propune să sporească eficiența operațională prin implementarea unor soluții energetice inovatoare, precum echipamente frigorifice eficiente și panouri solare.

Metro rămâne un lider incontestabil în comerțul engros, fiind prezent în peste 30 de țări și deservind aproximativ 17 milioane de clienți la nivel mondial. În România, rețeaua include 30 de magazine cash&carry și o franciză cu peste 2.700 de unități, continuându-și expansiunea cu deschiderea a trei noi magazine cash&carry.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban