Mașinile electrice pure produc cu 73% mai puține emisii de gaze cu efect de seră decât echivalentele lor pe benzină

Mașinile electrice pure produc cu 73% mai puține emisii de gaze cu efect de seră decât echivalentele lor pe benzină Sursa poza si informatii: Economica.net

În contextul unei creșteri a interesului pentru mobilitatea sustenabilă, mașinile electrice cu baterii demonstrează o capacitate surprinzătoare de a reduce dramatic emisiile de gaze cu efect de seră comparativ cu vehiculele tradiționale pe benzină. Potrivit unui studiu recent al Consiliului Internațional pentru Transporturi Curate (ICCT), aceste autovehicule electrice pot reduce emisiile de CO2 cu până la 73%.

În vreme ce mulți producători auto explorează diverse opțiuni de propulsie pentru a diminua impactul asupra mediului, raportul ICCT subliniază că doar vehiculele electrice cu baterii oferă reducerile de emisii necesare pentru a aborda poluarea din sectorul transporturilor, un domeniu care contribuie semnificativ la emisiile totale din Europa, reprezentând aproape trei sferturi din totalul emisii.

Provocările Sisteme Hibrid și Plug-in

Alte sisteme de propulsie, precum mașinile hibride și hibride plug-in, nu reușesc să atingă același nivel de performanță în reducerea emisiilor. Studiul relevă că aceste modele oferă doar reduceri marginale, de aproximativ 20% pentru hibride și 30% pentru hibridele plug-in, comparativ cu mașinile pe benzină. S-a descoperit că, în practică, hibridele plug-in consumă mai puțină electricitate decât era inițial anticipat, limitându-le astfel eficiența ecologică.

Europa și Tranziția Spre Energie Regenerabilă

Cercetările ICCT indică faptul că mixul energetic european se decarbonizează într-un ritm mai accelerat decât prezis anterior. Până în anul 2025, se estimează că sursele de energie regenerabilă vor acoperi 56% din producția de energie electrică, ceea ce marchează un salt semnificativ de 18 puncte procentuale față de cifrele din 2020. Această tranziție către surse regenerabile sprijină, în mod direct, eficiența și curațenia tot mai crescute ale vehiculelor electrice.

Suport Legislativ și Obiective Europene

În paralel, progresele legislative din Uniunea Europeană oferă sprijin producătorilor auto prin relaxarea regulilor de emisii de CO2 pentru autoturisme și autoutilitare, ceea ce le oferă mai mult timp să atingă aceste obiective vitale. Sprijinul oferit de Parlamentul European ar putea, de asemenea, reduce riscul de amenzi pentru producătorii auto care se străduiesc să se încadreze în aceste limite noi.

Avansuri Tehnologice și Perspective

„Vehiculele electrice cu baterii din Europa înregistrează progrese mult mai rapide decât anticipasem, surclasând alte tehnologii, inclusiv hibridele și plug-in-urile”, a explicat Marta Negri, cercetător la ICCT. Aceasta atribuie avansurile tehnologice adoptării rapide și extinse a energiei electrice regenerabile în întreaga Europă, precum și eficienței energetice superioare a mașinilor electrice.

Aceste evoluții subliniază importanța pe care o are trecerea la vehiculele electrice nu doar în reducerea emisiilor de CO2, ci și în atingerea obiectivelor climatice pe termen lung ale Europei. În lumina acestor realizări, viitorul mobilității pare tot mai mult orientat către vehiculele electrice, care sunt privite ca fiind pilonul principal în lupta împotriva poluării din sectorul transporturilor.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban