Linia de cale ferată din România unde călătoria se va scurta la jumătate după modernizare

Linia de cale ferată din România unde călătoria se va scurta la jumătate după modernizare Sursa poza si informatii: Economica.net

Modernizarea Căii Ferate din România: Unde Călătoria se Va Scădea la Jumătate

Îmbunătățirea infrastructurii feroviare din România a intrat într-o nouă etapă, cu lucrări substanțiale la linia de cale ferată Simeria - km 614, care promite să reducă semnificativ timpul de călătorie. Conform estimărilor CFR Infrastructură, aceste lucrări ar putea fi finalizate până în 2027, modernizarea vizând o creștere a vitezei trenurilor până la 160 kilometri pe oră, în comparație cu viteza actuală de 50-80 kilometri pe oră.

Deceade pentru Progres

Procesul de modernizare a celor 141 kilometri ai acestei linii de cale ferată ar putea dura până la un deceniu. Ministerul Transporturilor a prezentat recent un raport care arată că progresul pe toate cele patru loturi de construcție întrece deja 70%. Aceste informații au fost făcute publice în cadrul unei reuniuni a Comitetului pentru Monitorizarea Programului Transport, susținută de Asociația Pro Infrastructură (API).

Progrese Considerabile pe Șantier

Dintre cele patru loturi de construcție, cel mai avansat este segmentul km 614 – Bârzava, unde echipa condusă de constructorii italieni de la WeBuild a finalizat aproape 97% din lucrări. Următorul, pe segmentul Bârzava – Ilteu, același consorțiu a atins un stadiu de execuție de aproximativ 94%.

Pe lotul Gurasada – Simeria, compania spaniolă FCC a dus la îndeplinire peste 87% din proiect, iar pe tronsonul Ilteu – Gurasada, parteneriatul condus de Aktor se apropie de un progres de 80%.

Așteptări pentru Viitor

Rămâne de văzut dacă lucrările de pe aceste patru segmente ale liniei CFR Frontieră Curtici – Simeria vor fi finalizate la timp pentru a permite trenurilor să circule la viteze de până la 160 km/oră, ținta fiind anul 2027, la exact zece ani de la demararea acestor contracte.

Entuziaștii de infrastructură au fost martorii progresului și au împărtășit imagini impresionante din timpul unei călătorii de la Bătuța la Bârzava, ilustrând schimbările semnificative care au loc pe acest traseu.

Modernizarea acestei linii de cale ferată este un pas esențial către eficientizarea transportului feroviar în România, reducând semnificativ timpii de călătorie și îmbunătățind confortul pasagerilor. Anticipăm cu nerăbdare finalizarea proiectului, care se va dovedi, fără îndoială, un avantaj imens nu doar pentru cei ce călătoresc frecvent pe ruta aceasta, ci și pentru economia întregii regiuni.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban