Încă un brand chinezesc de mașini sosește în România. Nio a confirmat debutul „până în 2026”

Încă un brand chinezesc de mașini sosește în România. Nio a confirmat debutul „până în 2026” Sursa poza si informatii: Economica.net

Într-un ritm accelerat, producătorii auto din China își stabilesc o prezență tot mai solidă pe piața românească. Dintotdeauna cunoscute și mai puțin cunoscute, mărci ca MG, Leapmotor, Geely, Lynk & Co, Farizon și BYD și-au făcut apariția într-un timp scurt. Acum, Nio, o marcă chineză de vehicule electrice, a confirmat că își va lansa oficial produsele în România până în 2026.

Extindere europeană accelerată

Nio, o companie specializată în vehicule electrice smart la nivel global, își extinde activitățile în Europa, vizând șapte noi piețe până în 2025 și 2026. Conform anunțurilor oficiale, această expansiune va aduce utilizatorilor locali oferte de mobilitate sustenabilă, inovativă și premium. Cu o strategie multicanal bine structurată, Nio plănuiește să-și consolideze prezența în Europa, continuând să valorifice rețeaua sa deja solidă de servicii direct adresate consumatorilor.

Parteneriate strategice

Nio și-a anunțat partenerii cu care va pătrunde pe noile piețe europene. Hedin Mobility Group va reprezenta Nio în Belgia și Luxemburg, în timp ce AutoWallis, un jucător cu experiență pe teritoriul românesc, va gestiona activitățile în Austria, Ungaria, Cehia, Polonia și, desigur, România.

AutoWallis nu este la începuturile sale în România, după ce a gestionat importul pentru fosta marcă SsangYong și a adus local brandul de vehicule utilitare Farizon. Recent, compania a devenit și reprezentant oficial al mărcii Nissan, împreună cu grupul Salvador Caetano.

Spre un viitor durabil

Expansiunea Nio pe bătrânul continent este parte dintr-o strategie mai largă. Thijs Meijling, liderul operațiunilor europene la Nio, subliniază importanța Europei pentru viziunea lor globală și potențialul său uriaș pentru mobilitate inteligentă orientată către utilizator. „Cu aceste noi piețe, ne extindem acolo unde vedem o acceptare a inovațiilor durabile, întărind rădăcinile noastre în aceste regiuni strategice,” a afirmat acesta.

Inovație prin design „in-house”

Vehiculele Nio care urmează să intre pe piața din România includ modele precum SUV-urile electrice EL6 și EL8, sedanul ET5, și vehiculul electric urban Firefly. Aceste automobile sunt rezultatul unor tehnologii avansate de conducere dezvoltat în cadrul companiei, alături de asistentul NOMI AI și funcțiile de conectivitate.

Oferind o experiență de mobilitate premium

Thijs Meijling asigură clienții Nio că partenerii lor europeni sunt bine echipați să ofere o experiență premium comparabilă cu cea pe care utilizatorii o cunosc deja în alte regiuni ale Europei. Integrarea totală a serviciilor, de la finanțare la rețelele de încărcare și servicii digitale, va asigura că utilizatorii se bucură de o experiență fără întreruperi.

Pe măsură ce Nio își face loc pe piața auto din România, este clar că brandul aduce cu sine provocări și promisiuni noi pentru utilizatorii interesați de mobilitate electrică și inovare. Această mișcare subliniază capacitatea și ambiția industriei auto chineze de a lăsa o amprentă importantă pe piața europeană.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban