Importatorii de motociclete transmit un avertisment Guvernului că împinge colaps piețele auto & moto prin tergiversarea Programului RABLA

Importatorii de motociclete transmit un avertisment Guvernului că împinge colaps piețele auto & moto prin tergiversarea Programului RABLA Sursa poza si informatii: Economica.net

România se confruntă cu o criză iminentă pe piața auto și moto, avertizează importatorii, în urma amânării repetate a lansării Programului RABLA 2025. Potrivit Asociației Importatorilor și Distribuitorilor de Motociclete și Motociclete, tergiversarea subvențiilor ar putea provoca un colaps economic semnificativ, punând în pericol nu doar industriile, ci și sute de locuri de muncă.

În contextul unei piețe auto ce începe să se modernizeze, oprirea subvențiilor ar bloca inevitabil investițiile, ar fragiliza rețelele de service și ar conduce la pierderi considerabile de locuri de muncă, susține Andrei-Sebastian Ivan, reprezentant al AIDMM. El subliniază că lipsa unei acțiuni rapide ar putea submina obiectivele de siguranță rutieră și reducere a emisiilor pe care România și le-a asumat.

Scăderea Vânzărilor - Un Semnal de Alarmă

Luna mai a înregistrat o prăbușire a vânzărilor de autoturisme noi cu peste 30%, criză accentuată de incertitudinea lansării Programului RABLA. În primele cinci luni ale anului, achizițiile mașinilor noi de către persoane fizice au fost cu 26% mai puține comparativ cu aceeași perioadă din 2024. În schimb, importurile de vehicule second-hand, adesea nefiscalizate, au crescut cu 30%, relevând o tendință care ar putea deveni dezastruoasă pentru economie.

Un pas înapoi din partea României, precis în momentul în care mobilitatea urbană și siguranța rutieră ar trebui modernizate printr-un parc auto mai ecologic, ar fi o eroare strategică, atenționează AIDMM. Asociația cere Guvernului să perceapă Programul RABLA ca o investiție esențială, nu doar o cheltuială suplimentară, și să-și respecte angajamentele asumate înainte de a fi prea târziu.

Impactul Economico-Social al Amânării

În lipsa unei intervenții rapide a Executivului, România ar putea să sufere un dublu faliment: economic, prin decăderea unor industrii strategice, și social, prin creșterea ratelor de șomaj și regresul tehnologic. Se estimează că în joc sunt zeci de mii de locuri de muncă directe și indirecte, împreună cu miliarde de lei în venituri fiscale esențiale pentru economia țării.

Urgența Aprobării Programului RABLA

AIDMM insistă că Programul RABLA este un pilon fundamental pentru susținerea obiectivelor de mediu și siguranță rutieră asumate prin Pactul Ecologic European. Realizarea acestor obiective nu poate avea loc decât printr-o strategie coerentă de reîntinerire a parcului auto național, ceea ce implică o actualizare a vehiculelor către modele mai eficiente energetic și cu emisii reduse de carbon.

În fața unei posibile crize economice și sociale, un răspuns rapid și eficient al Guvernului este mai necesar ca oricând. Fără o acțiune decisivă, consecințele ar putea fi devastatoare pentru economia României și bunăstarea cetățenilor săi. Continuarea tergiversării nu este o opțiune - acțiunea imediată este singura cale înainte.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban