Hidroelectrica, creștere explozivă a numărului de clienți, a ajuns la peste 800.000. Vânzările către clienții direcți au ajuns mai mari decât cele de pe piețe, compania cumpără energie de la alții

Hidroelectrica, creștere explozivă a numărului de clienți, a ajuns la peste 800.000. Vânzările către clienții direcți au ajuns mai mari decât cele de pe piețe, compania cumpără energie de la alții Sursa poza si informatii: Economica.net

Hidroelectrica, unul dintre liderii pieței de energie din România, raportează o creștere spectaculoasă a numărului de clienți, depășind pragul de 800.000, atât casnici, cât și noncasnici. Acest număr impresionant a fost dezvăluit în cadrul unui caiet de sarcini emis pe 27 iulie, în contextul unei licitații pentru achiziționarea de servicii de plată cu cardul pentru clienții casnici, accesibile prin aplicația mobilă și site-ul companiei.

Creștere impresionantă în doar trei luni

La sfârșitul lunii martie, Hidroelectrica raporta 631.000 de clienți în portofoliul său de furnizare, dintre care aproximativ 600.000 erau clienți casnici. Saltul la 800.000 de clienți reprezintă o creștere de 27% în doar trei luni, adăugând aproximativ 170.000 de clienți noi. Această ascensiune rapidă este în strânsă legătură cu eliminarea plafonării prețurilor la energie, care a reintrodus o piață liberalizată de la 1 iulie. În acest context, oferta Hidroelectrica s-a dovedit a fi cea mai competitivă, atrăgând un număr semnificativ de noi consumatori.

Avalanșa de cereri pentru Hidroelectrica

Conform declarațiilor de presă din luna iunie, compania a recepționat zilnic peste 11.000 de cereri de la persoane fizice interesate să devină clienți. Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a confirmat recent că Hidroelectrica este încă deschisă pentru a primi noi clienți, subliniind prioritatea protejării consumatorului casnic în politica statului.

De la începutul anului, 350.000 de consumatori casnici au ales să schimbe furnizorul, majoritatea optând pentru Hidroelectrica datorită prețurilor atractive. Acest trend substantiază poziția companiei ca un jucător vital pe piața de energie din România.

Producția și vânzările de energie: o ecuație complexă

În prima jumătate a anului, Hidroelectrica a produs mai puțină energie electrică decât a vândut și clienților direcți și pe piața angro. Producția netă a companiei a fost de 6 TWh, marcând o scădere de 27% față de aceeași perioadă a anului trecut, când se raportau 8,3 TWh. Această scădere este legată de seceta prelungită, care a redus disponibilitatea de apă necesară centralelor hidroelectrice.

În mod interesant, volumul vânzărilor către clienți finali a crescut cu 31%, ajungând la 3,26 TWh, deși vânzările pe piața angro au scăzut cu 43%. Acest dezechilibru a forțat Hidroelectrica să cumpere un volum substanțial de energie din piață: 674 GWh, față de 416 GWh în aceeași perioadă a anului trecut, o creștere semnificativă de 62%.

Impactul financiar

Veniturile Hidroelectrica au înregistrat o scădere de 26% în primele trei luni ale anului, ajungând la 1,86 miliarde de lei. Totodată, profitul operațional EBITDA s-a redus la jumătate, coborând la 867 de milioane de lei, iar profitul net a suferit o contracție de 56%, situându-se la 589 de milioane de lei.

Această evoluție economică reflectă impactul sever al condițiilor hidrologice și al ajustărilor pieței energetice, însă poziția Hidroelectrica ca principal furnizor de energie electrică pentru casnici și expansiunea rapidă a bazei de clienți demonstrează reziliența și adaptarea companiei la provocările pieței. În aceste condiții, Hidroelectrica continuă să joace un rol crucial în sectorul energetic național, beneficiind de o strategie competitivă și de un brand de încredere printre consumatori.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Bugatti anunță programul Solitaire, un demers menit să creeze câte două mașini unice pe an
Descoperă aventura aproape de Oradea, unde natura spune povești și stâncile veghează de secole!
Drumuri Deteriorate și Pe Un Loc Fruntaș în Europa; România Evoluează Surprinzător de Rapid
Elveția ar putea impune noi taxe, majore, pentru infrastructura sa rutieră
Ilie Bolojan anunță că săptămâna aceasta Guvernul va rezolva problema atribuirii unei locuințe fostului președinte Traian Băsescu
O persoană a murit, iar câteva zeci au fost rănite în cutremurul de ieri din vestul Turciei
Premierul Bolojan spune că legea privind pensiile private nu prevede confiscarea fondurilor, ci doar reglementarea modului de plată
Școlile ar trebui să-și deschidă porțile pe 8 septembrie – Ilie Bolojan, premierul României
Ședință azi la 11.00 la PSD, în care se va decide dacă partidul se retrage de la guvernare
Titus Corlățean și-a anunțat candidatura la șefia PSD, în această toamnă
ANPDCA: 8.102 de copii aveau, la finele lunii martie 2025, ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate