Hidroelectrica, creștere explozivă a numărului de clienți, a ajuns la peste 800.000. Vânzările către clienții direcți au ajuns mai mari decât cele de pe piețe, compania cumpără energie de la alții
Sursa poza si informatii: Economica.net
Hidroelectrica, unul dintre liderii pieței de energie din România, raportează o creștere spectaculoasă a numărului de clienți, depășind pragul de 800.000, atât casnici, cât și noncasnici. Acest număr impresionant a fost dezvăluit în cadrul unui caiet de sarcini emis pe 27 iulie, în contextul unei licitații pentru achiziționarea de servicii de plată cu cardul pentru clienții casnici, accesibile prin aplicația mobilă și site-ul companiei.
Creștere impresionantă în doar trei luni
La sfârșitul lunii martie, Hidroelectrica raporta 631.000 de clienți în portofoliul său de furnizare, dintre care aproximativ 600.000 erau clienți casnici. Saltul la 800.000 de clienți reprezintă o creștere de 27% în doar trei luni, adăugând aproximativ 170.000 de clienți noi. Această ascensiune rapidă este în strânsă legătură cu eliminarea plafonării prețurilor la energie, care a reintrodus o piață liberalizată de la 1 iulie. În acest context, oferta Hidroelectrica s-a dovedit a fi cea mai competitivă, atrăgând un număr semnificativ de noi consumatori.
Avalanșa de cereri pentru Hidroelectrica
Conform declarațiilor de presă din luna iunie, compania a recepționat zilnic peste 11.000 de cereri de la persoane fizice interesate să devină clienți. Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a confirmat recent că Hidroelectrica este încă deschisă pentru a primi noi clienți, subliniind prioritatea protejării consumatorului casnic în politica statului.
De la începutul anului, 350.000 de consumatori casnici au ales să schimbe furnizorul, majoritatea optând pentru Hidroelectrica datorită prețurilor atractive. Acest trend substantiază poziția companiei ca un jucător vital pe piața de energie din România.
Producția și vânzările de energie: o ecuație complexă
În prima jumătate a anului, Hidroelectrica a produs mai puțină energie electrică decât a vândut și clienților direcți și pe piața angro. Producția netă a companiei a fost de 6 TWh, marcând o scădere de 27% față de aceeași perioadă a anului trecut, când se raportau 8,3 TWh. Această scădere este legată de seceta prelungită, care a redus disponibilitatea de apă necesară centralelor hidroelectrice.
În mod interesant, volumul vânzărilor către clienți finali a crescut cu 31%, ajungând la 3,26 TWh, deși vânzările pe piața angro au scăzut cu 43%. Acest dezechilibru a forțat Hidroelectrica să cumpere un volum substanțial de energie din piață: 674 GWh, față de 416 GWh în aceeași perioadă a anului trecut, o creștere semnificativă de 62%.
Impactul financiar
Veniturile Hidroelectrica au înregistrat o scădere de 26% în primele trei luni ale anului, ajungând la 1,86 miliarde de lei. Totodată, profitul operațional EBITDA s-a redus la jumătate, coborând la 867 de milioane de lei, iar profitul net a suferit o contracție de 56%, situându-se la 589 de milioane de lei.
Această evoluție economică reflectă impactul sever al condițiilor hidrologice și al ajustărilor pieței energetice, însă poziția Hidroelectrica ca principal furnizor de energie electrică pentru casnici și expansiunea rapidă a bazei de clienți demonstrează reziliența și adaptarea companiei la provocările pieței. În aceste condiții, Hidroelectrica continuă să joace un rol crucial în sectorul energetic național, beneficiind de o strategie competitivă și de un brand de încredere printre consumatori.