Guvernul pregătește noi impozite pentru mașini. Iată grila de calcul propusă

Guvernul pregătește noi impozite pentru mașini. Iată grila de calcul propusă

Sursa poza si informatii: Economica.net

Guvernul propune schimbări importante în impozitarea vehiculelor: Cum arată noua grilă

Guvernul României pregătește o serie de schimbări semnificative în sistemul de impozitare pentru vehicule, adăugând criterii suplimentare pe lângă capacitatea cilindrică, pentru a include și normele de depoluare. Modificările, deși neoficiale momentan, pun un accent deosebit pe emisiile de CO2, conform unui document recent publicat.

Detalii ale noii grile de impozitare

Pentru vehicule precum motociclete, tricicluri, cvadricicluri și autoturisme cu capacități cilindrice de până la 1.600 cm³, se va aplica o taxă bazată pe fiecare grupă de 200 cmc. Pentru vehiculele cu normă de depoluare Non-Euro până la Euro 3, taxa va fi de 19,5 lei. Vehiculele cu normă Euro 4 vor plăti 18,8 lei, cele cu Euro 5 vor avea de achitat 17,6 lei, iar vehiculele Euro 6 vor plăti 16,5 lei. Hibridele cu emisii mai mari de 50 gr CO2/km vor avea o taxă de 16,2 lei.

În prezent, vehiculele cu capacitate cilindrică sub 1.600 cmc erau impozitate cu 8 lei pentru fiecare fracțiune de 200 cmc. Astfel, pentru o Dacia Logan sau Sandero cu motor Euro 6 de 999 cmc, impozitul ar crește de la aproximativ 40 de lei la peste 80 de lei. În cazul vehiculelor mai vechi, cum ar fi un autoturism Euro 4 cu 1.598 cmc, impozitul ar crește de la circa 70 de lei la peste 150 de lei.

Diferentele de impozitare în funcție de capacitate

Pentru autoturismele cu cilindree între 1.601 cmc și 2.000 cmc, fiecare grupă de 200 cmc va necesita o plată de 29,7 lei pentru Non-Euro – Euro 3, 28,5 lei pentru Euro 4, 26,7 lei pentru Euro 5, 25,1 lei pentru Euro 6, și 24,6 lei pentru hibridele cu emisii mari de CO2.

În cazul vehiculelor cu capacitate cilindrică între 2.001 și 2.600 cmc, taxa este de 92,2 lei pentru Non-Euro – Euro 3, 88,6 lei pentru Euro 4, 82,8 lei pentru Euro 5, 77,8 lei pentru Euro 6, iar pentru hibride se va plăti 76,3 lei.

Impozite pentru mașini cu capacitate cilindrică mare

Proprietarii mașinilor cu o capacitate cilindrică între 2.601 și 3.000 cmc vor avea de plătit 182,9 lei pentru fiecare grupă de 200 cmc pentru Non-Euro – Euro 3, 172,8 lei pentru Euro 4, 154,1 lei pentru Euro 5, 151,2 lei pentru Euro 6, și 149,8 lei pentru hibride.

Pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică mai mare de 3.001 cmc, fiecare grupă de 200 cmc va costa 319 lei pentru Non-Euro – Euro 3, 297,3 lei pentru Euro 4, 294,4 lei pentru Euro 5, 290 de lei pentru Euro 6, iar pentru hibride cu emisii mai mari de 50 gr CO2/km impozitul va fi de 275,5 lei.

Impozitele pentru vehicule electrice

Conform aceluiași document, impozitul pentru mașinile electrice va fi aproximativ 80 de lei, subliniind astfel efortul guvernului de a încuraja utilizarea vehiculelor ecologice în fața celor tradiționale, mai poluante.

Aceste modificări propuse reflectă angajamentul guvernului de a reduce emisiile de CO2 și de a sprijini tranziția către soluții de transporturi mai prietenoase cu mediul. Fiecare localitate va putea adapta aceste impozite în conformitate cu propriile reguli și nevoi, bazate pe valorile din Codul Fiscal.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban