Grupul Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor în prima jumătate a lui 2025

Grupul Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor în prima jumătate a lui 2025 Sursa poza si informatii: Economica.net

Renault Group a anunțat o creștere de 1,3% a vânzărilor globale în prima jumătate a anului 2025, echivalând cu un total de 1.169.773 de unități vândute. Din acestea, marca Dacia a contribuit cu 356.084 de unități, deși a înregistrat o ușoară scădere de 0,7%.

Ascensiunea pe piața europeană

Pe o piață europeană a autoturismelor care a înregistrat o scădere de 1%, Renault a reușit să crească livrările cu 5,4%, ajungând la 708.106 vehicule înmatriculate. Modelele Renault Clio și Dacia Sandero se remarcă drept cele mai populare alegeri. Concret, Renault a vândut 394.278 de autoturisme pe continent, marcând o creștere de 8,4%. Clio rămâne cel mai bine vândut model, fiind preferat pe toate canalele de distribuție.

Dacia și-a consolidat poziția pe podiumul european în vânzările către clienții persoane fizice, cu 308.957 de mașini vândute, o creștere de 1,1%. Deși modelul Sandero a fost afectat de tendințele de scădere, acesta se menține lider în vânzările către persoane fizice încă din 2017.

Marea surpriză o reprezintă marca Alpine, care a raportat o creștere impresionantă de 89,8%, cu 4.871 de mașini vândute. Alpine domină segmentul coupé sport cu două locuri, cu seria A110.

Provocări în segmentul vehiculelor utilitare

În contrast, piața europeană a vehiculelor utilitare a scăzut cu 13%, iar Renault a consemnat o scădere severă de 29% din cauza întârzierilor în diversificarea gamei Master. Totuși, compania își păstrează focusul pe vânzările către clienți persoane fizice, canal care reprezintă mai mult de 56% din totalul vânzărilor. Renault se laudă cu un mix peste medie pentru acest canal, având patru modele incluse în topul celor mai bine vândute zece mașini.

Electrizarea și inovația produselor

Vânzările de vehicule electrificate au crescut semnificativ, acumulând o pondere de aproape 44% din totalul vânzărilor, dintre care 12% sunt vehicule complet electrice. Aproape 59% din mașinile vândute sub marca Renault sunt electrificate, iar modelele hibride (HEV) au văzut un salt de 36,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Renault s-a clasat pe poziția a doua pe piața hibridelor în Europa, iar modelele complet electrice au reprezentat 16% din vânzări datorită succesului modelului Renault 5 E-Tech.

Pentru Dacia, 23,59% din vânzările sale provin din vehicule electrificate. Modelul hibrid Duster se bucură de popularitate, crescând cu 17,2% vânzările în acest segment.

Planuri pentru lansări viitoare

Renault a planificat lansarea a șapte modele noi în 2025, inclusiv Renault 4 E-Tech electric și Dacia Bigster, alături de două restilizări ale modelelor Austral și Espace. De asemenea, Grand Koleos și Kardian vor explora piețe noi. În segmentul C și superior, Renault și-a crescut vânzările cu 52% sprijinite de modelele Austral, Espace și Rafale.

În semestrul doi, Renault va lansa versiunea modelului Renault 5 E-Tech la un preț accesibil de 25.000 de euro și modelul Renault 4 E-Tech. În afara Europei, se pregătește debutul modelului Boreal, intrând inițial pe piața braziliană. Între timp, Kardian și Koleos vor continua să se extindă pe piețe internaționale.

Dacia și Alpine reflectă creșterea și performanța

Dacia și-a menținut cota de piață la 4,1%, deși a înregistrat o ușoară scădere a vânzărilor globale din cauza comercializării Duster în Turcia sub marca Renault. Dacia continuă să pună accent pe electrificare, cu 23,5% din vânzări fiind electrificate în 2025.

Alpine a înregistrat o creștere de 85% în primul semestru din 2025, cu 5.015 înmatriculări. Modelul urban A290 a dominat vânzările, fiind ales drept "Mașina anului 2025" cu 2.327 înmatriculări în Franța. În segmentul coupé sport cu două locuri, Alpine își păstrează liderul, cu modelul A110 dominând piața europeană.

Această dinamică demonstrează ambițiile Renault de a inova și a rămâne competitiv pe piețele globale și europene, punând accent pe electrificare și pe produse noi care să captiveze consumatorii.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban