Grupul american Dow va închide trei fabrici chimice în Europa, din cauza mediul dificil de afaceri din regiune

Grupul american Dow va închide trei fabrici chimice în Europa, din cauza mediul dificil de afaceri din regiune Sursa poza si informatii: Economica.net

Într-o mișcare ce reflectă provocările cu care se confruntă sectorul chimic european, grupul american Dow a anunțat decizia de a închide trei fabrici chimice de pe continent. Aceste unități din Germania și Marea Britanie vor fi închise pentru a reduce costurile de energie și pentru a elimina porțiunile ineficiente din portofoliul european al companiei.

Factorii care Influențează Decizia

Industria chimică globală resimte presiuni semnificative din cauza costurilor ridicate de producție în Uniunea Europeană, pentru care cererea pe piață a fost redusă, iar reglementările de mediu devin din ce în ce mai stricte. În acest context, Dow, una dintre companiile de vârf ale lumii, a declanșat o revizuire minuțioasă a operațiunilor sale europene încă de anul trecut.

Fabricile Afectate și Calendarul Închiderilor

Compania a confirmat luni că va închide fabricile din Böhlen și Schkopau, Germania, precum și unitatea din Barry, Marea Britanie, în următorii doi ani. Această tranziție va începe la jumătatea anului viitor și este planificată să se încheie până la sfârșitul anului 2027.

O Piatră Greută pe Umerii Industriei

"Industria noastră din Europa continuă să se confrunte cu dinamici dificile pe piață, cu costuri ridicate și cererea redusă", a subliniat directorul general al Dow, Jim Fitterling. Acest peisaj economic complicat obligă companiile să își regândească strategiile de afaceri pentru a menține competitivitatea.

Impactul Asupra Locurilor de Muncă

Închiderea celor trei fabrici va afecta aproximativ 800 de angajați, adăugându-se la cele 1.500 de locuri de muncă pe care Dow a anunțat deja că le va elimina la nivel global, ca parte a unui plan de reducere a costurilor cu un miliard de dolari. Conform datelor disponibile în septembrie 2024, Dow avea aproape 36.000 de angajați la nivel mondial.

O Viziune Asupra Viitorului

Această decizie arată că, în fața unor costuri ridicate și a unei cereri fluctuante, chiar și marile companii sunt obligate să se adapteze și să își eficientizeze operațiunile. Dow continuă să își ajusteze strategia pentru a face față realităților economice din Europa, în timp ce își propune să își îmbunătățească profitabilitatea globală.

Fotografie: Wikipedia

Cu închideri planificate în viitorul apropiat, impactul asupra pieței muncii și asupra comunităților locale din regiuni va fi semnificativ. Zilele următoare vor aduce mai multă claritate asupra modului în care Dow și alte companii chimice se vor adapta în mod concret la provocările economice actuale.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban