Grindeanu: Construcția Autostrăzii Unirii A8 merge mai departe! Cum s-a soluționat disputa UMB – CNIR

Grindeanu: Construcția Autostrăzii Unirii A8 merge mai departe! Cum s-a soluționat disputa UMB – CNIR Sursa poza si informatii: Economica.net

Autostrada Unirii A8, un proiect ambițios și mult așteptat, își continuă drumul spre realizare. Recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că disputele dintre UMB și Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) au fost soluționate, permițând astfel continuarea lucrărilor la acest important proiect de infrastructură.

Soluționarea Disputei

Problema centrală a fost garanția de bună execuție, care inițial a creat tensiuni între părți. UMB, cel mai puternic constructor de drumuri din România, a cerut rezilierea amiabilă a contractului pentru lotul Ditrău – Grințieș, parte a Autostrăzii A8. Aceasta a fost determinată de o confuzie privind procentul garanției de bună execuție pe care trebuiau să-l achite. Deși inițial CNIR a informat că se poate achita un minim de 0,5%, ulterior a cerut 1,5%, procent pe care UMB a decis în cele din urmă să-l achite.

UMB și Capacitatea de Execuție

Deși au existat momente de nesiguranță, UMB a dovedit că are capacitatea și resursele necesare pentru a gestiona toate contractele angajate. Sorin Grindeanu a subliniat încrederea în capacitatea UMB de a finaliza cu succes proiectele asumate, inclusiv cele din Autostrada A8.

Importanța Autostrăzii A8

Autostrada Unirii, care leagă Târgu Mureș de Târgu Neamț, reprezintă o arteră vitală pentru dezvoltarea economică a regiunii. Lotul Ditrău – Grințieș, ce măsoară 38 de kilometri, este cel mai lung segment al autostrăzii și a fost atribuit UMB, proiectul având o valoare totală de 1,2 miliarde de euro. Pe lângă acesta, UMB mai deține și contractul pentru lotul Sărățeni – Joseni, câștigat inițial de consorțiul SA&PE CONSTRUCT, TEHNOSTRADE, SPEDITION UMB și EURO ASFALT.

Perspective de Viitor

Rezolvarea acestui impas oferă un impuls pozitiv proiectului Autostrăzii A8, permițând continuarea lucrărilor fără alte întârzieri. În ciuda dificultăților întâmpinate, UMB și CNIR și-au reafirmat angajamentul de a colabora strâns pentru finalizarea cu succes a acestui proiect de anvergură. Această autostradă nu doar că va îmbunătăți conectivitatea regională, dar va avea și un impact semnificativ asupra economiei locale și naționale, facilitând transportul și promovând noi oportunități de afaceri.

În concluzie, depășirea acestor provocări demonstrează o cooperare fructuoasă între sectorul public și cel privat, accentuând dorința comună de a dezvolta și moderniza infrastructura rutieră a României. Pe măsură ce construcția avansează, Autostrada Unirii A8 promite să devină un exemplu de succes al unei planificări și execuții corecte, având potențialul de a transforma peisajul economic și social al regiunii.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban