FOTO Imagini dezolante. Se vând cinci carcase ale avioanelor Blue Air, cu prețuri de la 10.000 de euro

FOTO Imagini dezolante. Se vând cinci carcase ale avioanelor Blue Air, cu prețuri de la 10.000 de euro Sursa poza si informatii: Economica.net

Într-o decizie luată de Comitetul creditorilor în iunie, s-a stabilit valorificarea avioanelor incomplete Blue Air localizate pe aeroporturile din București, Băneasa și Otopeni. Avioanele, nefuncționale și lipsite de motoare, sunt acum disponibile pentru vânzare cu prețuri de la 10.000 de euro. Licitațiile, publicate pe platforma azitis, vor începe în 11 zile.

Ușile aviației par să se închidă pentru Blue Air, odată un jucător important în industria aeriană. Compania, care a intrat în insolvență pe 22 martie 2023, este acum deținută de stat, urmând executarea garanției pentru ajutorul de stat acordat în timpul pandemiei. Cu o forță de muncă restrânsă la doar 15 angajați, Blue Air își duce activitatea la nivel de supraviețuire, cu responsabilități limitate în domeniile administrativ și contabil.

Printre avioanele scoase la licitație se numără:

  • Un Boeing 737-530 din 1991, cu capacitatea de 120 locuri, conservat din noiembrie 2019, având prețul de pornire de 10.750 de euro.
  • Un Boeing 737-5L9 din 1990, capabil să transporte 110 pasageri, conservat din iunie 2021, evaluat la același preț de 10.750 de euro.
  • Tot un Boeing 737-530 similar din 1991, păstrat în conservare din martie 2020, având aceeași valoare.
  • Un model Boeing 737-3Y0 din 1991, cu 118 locuri, inactiv din martie 2021, listat la 11.000 de euro.
  • Cel mai vechi dintre ele, Boeing 737-322 din 1989, destinat pentru 120 pasageri, este o ofertă la 11.250 de euro.

Anterior în această lună, alte două aeronave Blue Air au fost ofertate la licitații cu depozit. O aeronavă se află la Bacău, iar cealaltă în Forli, Italia. Oferta maximă a atins 1,84 milioane de euro, respectiv 1,66 milioane de euro, dar procedura nu a avansat din cauză că licitanții nu au depus avansurile necesare.

Privind documentele recente ale administratorilor judiciari, Blue Air înregistrează creanțe curente de peste 20 milioane de euro și are datorii de plată lunare în jur de 238.000 lei. Această situație financiară a dus creditorii să voteze pe 2 iunie intrarea în faliment a companiei, un pas considerat crucial de administrator pentru a proteja interesele creditorilor prin prevenirea pierderilor continue.

Odată un simbol al aviației în regiune, Blue Air se confruntă acum cu un viitor nesigur și provocator. Totuși, prin aceste licitații, creditorii încearcă să recupereze o parte din pierderile financiare, în speranța unei soluții mai rapide pentru datoriile acumulate.

Într-un context în care speranțele de redresare sunt limitate iar costurile ridicate, falimentul este văzut nu doar ca o ultimă soluție, ci ca o necesitate strategică pentru a stopa efectele dramatice ale continuării inactivității. Consorțiul responsabil de insolvență a explicat că strategia aleasă ar putea genera mai multe beneficii pe termen lung față de alternativele disponibile.

Soarta aviației Blue Air rămâne o lecție dură despre provocările economice și competitivitatea acerbă din industria internațională. Cititorii care doresc să urmărească evoluția și să participe la licitații sunt invitați să consulte platforma online azitis pentru detalii suplimentare.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban