FOTO Calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad: Lotul 4, realizat în proporție de 15%. Se lucrează la podul peste Mureș

FOTO Calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad: Lotul 4, realizat în proporție de 15%. Se lucrează la podul peste Mureș Sursa poza si informatii: Economica.net

Lucrările de modernizare a căii ferate dintre stațiile Ronaț Triaj și Arad au ajuns la un punct important, continuând în prezent cu construcția noului pod peste râul Mureș. Aflat la kilometrul 2+610, acest proiect se desfășoară sub atenta supraveghere a regionalelor de cale ferată din Timișoara.

Instalarea grinzilor avansează

În momentul de față, echipele sunt preocupate de montarea grinzilor cu zăbrele simple, care formează un sistem triunghiular. Dintre cele nouă seturi planificate, două au fost deja finalizate. Concomitent, se desfășoară construcția pilelor 7 și 8, esențiale pentru structura podului, pe malurile Mureșului.

Caracteristicile tehnice ale podului

Podul proiectat va avea o deschidere principală de 180 de metri, utilizând un arc metalic cu căi la nivel inferior completat cu piatră spartă. În plus, construcția include nouă deschideri de câte 50 de metri fiecare, realizate din grinzi cu zăbrele și umpluturi de piatră spartă. Infrastructura sa cuprinde două culee și nouă pile, asigurându-i astfel stabilitatea și durabilitatea.

Un contract ambițios și detalii financiare

Modernizarea lotului 4, care acoperă tronsonul Ronat Triaj D – Arad, întinzându-se pe o distanță de 54,86 km, este încredințată unei asocieri conduse de WeBuild, alături de Partecipazioni Italia și Salcef. Valoarea totală a contractului se ridică la 2,18 miliarde de lei. Conform datelor disponibile pe platforma CFR Infrastructură, lucrările ar trebui să fie finalizate până în iunie 2026.

Importanța proiectului

Acest proiect face parte dintr-un efort mai amplu de a moderniza și eficientiza rețeaua feroviară națională, menită să reducă timpul de călătorie între principalele orașe și să îmbunătățească siguranța și confortul pasagerilor. Prin modernizarea sa, căile ferate din această zonă vor putea susține viteză de deplasare mai mare și trafic intensificat, contribuind astfel semnificativ la dezvoltarea transportului feroviar în România.

În concluzie, lucrările pentru podul peste Mureș avansează conform planului, iar progresul de 15% al lotului 4 este un semn bun pentru continuarea proiectului în ritmul estimat. Anticipând beneficiile viitoare, proiectul promite să fie o componentă-cheie în infrastructura națională de transport.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban