Drum Expres Arad – Oradea: Turcii de la Nurol rămân căștigători pe lotul 3. Contestația ucrainenilor, respinsă

Drum Expres Arad – Oradea: Turcii de la Nurol rămân căștigători pe lotul 3. Contestația ucrainenilor, respinsă

Sursa poza si informatii: Economica.net

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a emis marți, 16 septembrie, decizia finală în favoarea constructorilor turci de la Nurol, contracarând contestația depusă de Automagistral Pivden – Precon Transilvania în luna august. Astfel, rezultatul inițial al licitației pentru construirea lotului 3 al Drumului Expres Arad – Oradea rămâne neschimbat.

În data de 30 iulie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET A.S. va fi responsabilă de execuția lucrărilor pe segmentul de 47 de kilometri al acestui drum extrem de important pentru infrastructura românească. Conform informațiilor furnizate la acea vreme de Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, valoarea contractului se ridică la 2,85 miliarde de lei, fără TVA, o investiție semnificativă susținută prin Programul Transport 2021-2027.

Durata de execuție a lucrărilor a fost stabilită la 24 de luni de la momentul emiterii ordinului de început al lucrărilor. Pe acest tronson se vor construi 29 de structuri de infrastructură, incluzând un pasaj de 592 metri ce va traversa calea ferată și DJ709B.

În februarie 2025, CNSC a aprobat parțial contestația celor de la Nurol, după ce, inițial, în decembrie 2024, asociația formată din AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL din Ucraina și PRECON TRANSILVANIA SRL din România fusese desemnată câștigătoare. Această decizie a fost însă revocată la reluarea licitației, după ce CNAIR a analizat nouă oferte depuse în luna iunie 2024 pentru acest proiect.

Drumul Expres Arad – Oradea, având o lungime totală de 120,47 km, este împărțit în trei loturi strategice:

  • Lotul 1 (Oradea – Salonta): Acoperă 33,7 kilometri, plus un drum de legătură de 5,3 km la DN 79 – Salonta. Lucrările pentru acest tronson urmează să fie realizate de Asocierea Precon Transilvania SRL – Automagistral Pivden SRL, contractul fiind semnat la data de 15 mai 2025.

  • Lotul 2 (Salonta – Chișineu Criș): Include un traseu de 39,7 kilometri, alături de un drum de 10 km care se întinde până la frontiera cu Ungaria. Acest lot este în prezent în faza de evaluare a ofertelor.

  • Lotul 3 (Chișineu Criș – Arad): Se extinde pe o distanță considerabilă de 47,07 km și cuprinde un drum suplimentar de 2,9 km ce face legătura cu zona industrială Arad Vest.

Proiectul general al Drumului Expres Arad – Oradea este vital pentru dezvoltarea regională și implică structurarea unei rețele eficiente de transport care să fluidizeze traficul și să îmbunătățească conexiunile între orașele Arad și Oradea. Aceasta investiție nu doar că reprezintă un pas semnificativ în modernizarea infrastructurii rutiere, dar și un proiect strategic pentru dezvoltarea economică a regiunii. Decizia CNSC consolidează poziția Nurol ca un jucător important în industria construcțiilor din România.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban