Dobânzile plătite de România în acest an sunt egale cu costul total al Autostrăzii Moldovei, A7. “Nu se mai poate așa”

Dobânzile plătite de România în acest an sunt egale cu costul total al Autostrăzii Moldovei, A7. “Nu se mai poate așa”

Sursa poza si informatii: Economica.net

Marți seară, în cadrul unui interviu la Antena3, Ilie Bolojan a subliniat situația economică dificilă în care se află România, atrăgând atenția asupra decalajului de aproximativ 30 de miliarde de euro dintre cheltuielile și veniturile țării. Acest dezechilibru financiar obligă statul să apeleze la împrumuturi costisitoare, dobânzile anuale ajungând la aproape 11 miliarde de euro, o sumă comparabilă cu valoarea estimată pentru construcția Autostrăzii Moldovei, cunoscută și drept A7.

Realitatea Sumbră a Dobânzilor

România se confruntă cu o problemă economică majoră: pentru a susține cheltuielile în creștere, țara este nevoită să contracteze împrumuturi semnificative, a căror dobândă este din ce în ce mai împovărătoare. Ilie Bolojan a subliniat că, în condițiile actuale, costurile dobânzilor se apropie de suma necesară construcției unei infrastructuri esențiale, precum Autostrada Moldovei. Aceasta implică faptul că fondurile care ar putea fi direcționate spre dezvoltări esențiale sunt risipite în plata dobânzilor.

Impactul asupra Infrastructurii

Autostrada A7 este proiectată să lege Ploiești de Pașcani pe un traseu de aproximativ 320 km, finanțată în principal prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și cu ajutorul Băncii Europene de Investiții. În prezent, au fost deschise pentru circulație mai multe secțiuni, inclusiv o parte semnificativă dintre Ploiești și Buzău, și din Buzău spre Focșani, însumând aproximativ 102 km de drum funcțional. Cu toate acestea, lucrările de construcție întâmpină obstacole, un segment de 28,35 km între Mizil și Pietroasele fiind aproape finalizat, dar blocat de probleme la structura unor poduri și pasaje neterminate.

Abordarea Soluțiilor

Bolojan evidențiază că pentru a remedia deficitul economic actual, România trebuie să adopte măsuri concrete: fie să crească veniturile, fie să reducă cheltuielile. Aceste măsuri necesită o planificare atentă și nu pot fi implementate imediat. Liderul susține că soluțiile nu sunt inventate pe plan local; în schimb, ele presupun ajustări economice fundamentale și strategii financiare bine concepute pentru a restabili un echilibru bugetar durabil.

Necesitatea unei Schimbări de Perspectivă

România se află într-o poziție de criză economică care nu mai poate fi ignorată. Eșecul de a construi infrastructuri esențiale, cum este Autostrada Moldovei, reflectă incapacitatea actuală de gestionare a fondurilor publice. În lipsa unor reforme economice drastice, decalajul financiar va continua să crească, în timp ce proiectele de dezvoltare vor rămâne doar pe hârtie.

Astfel, în contextul în care costurile dobânzilor consumă resurse vitale, viitorul infrastructurii strategice țării rămâne incert. Este imperios necesar ca factorii de decizie să prioritizeze redresarea economică și să asigure o gestionare mai eficientă a bugetului pentru a transforma în realitate proiecte de infrastructură de importanță națională.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban