Deputatul Dumitru Țiplea solicită clarificări de la ministrul Transporturilor

Deputatul Dumitru Țiplea solicită clarificări de la ministrul Transporturilor Sursa poza si informatii: infooradea.ro

Proiectele mari de infrastructură se transformă într-o piatră de moară pentru economia națională, adâncind deficitul comercial al României. Deputatul bihorean Dumitru Țiplea trage un semnal de alarmă ministrului Transporturilor, solicitând explicații despre strategiile de achiziții care par să ignore producătorii autohtoni de materiale de construcții.

Demersul deputatului Dumitru Țiplea

Cu intenția de a proteja industria locală, deputatul PNL, Dumitru Țiplea, a adresat o întrebare oficială Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Acesta este preocupat de felul în care consumul de materii prime străine în proiectele naționale contribuie la dezechilibrul uriaș din balanța comercială.

"În contextul actual, când ar trebui să susținem producția națională, vedem cum milioane de euro sunt direcționați către importuri, în timp ce fabricile noastre se zbat să supraviețuiască", a declarat Țiplea, referindu-se la impactul investițiilor publice asupra industriei autohtone.

Nevoia unei schimbări de politică

Țiplea consideră că acest fenomen are drept cauză o politică de achiziții care favorizează deseori companiile internaționale. El subliniază importanța revizuirii criteriilor de selecție în licitațiile publice, astfel încât să se acorde prioritate produselor românești. Deputatul a insistat că sprijinirea industriei locale nu numai că ar susține economia națională, dar ar contribui și la creșterea calității lucrărilor.

Ministrul Transporturilor urmează să răspundă solicitării, iar acest subiect rămâne unul de interes major pentru publicul din Oradea și întreaga țară. Orădenii își doresc să vadă o strategie care să pună în valoare resursele și forța de muncă disponibile la nivel local, ajungând astfel la o dezvoltare durabilă și echilibrată.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban