Creștere zero a vânzărilor pentru Renault în al doilea trimestru al anului

Creștere zero a vânzărilor pentru Renault în al doilea trimestru al anului Sursa poza si informatii: Economica.net

După ce a atenționat recent asupra unor vânzări mai scăzute decât se anticipa în luna iunie, Renault, gigantul auto francez, a raportat o diminuare de 0,1% a vânzărilor în al doilea trimestru al anului. Aceasta vine în contrast cu un avans de 2,8% înregistrat în primul trimestru, în ciuda lansării mai multor modele noi.

Ivan Segal, directorul global de vânzări și operațiuni al mărcii Renault, care contribuie cu 70% la vânzările constructorului auto francez, a menționat că, de-a lungul primei părți a anului, competiția pe piața europeană a vehiculelor comerciale s-a intensificat semnificativ. "Cererea e dificil de prognozat, fiind puternic influențată de un context economic plin de incertitudini, ceea ce determină mulți clienți să amâne achizițiile", a explicat Segal în fața jurnaliștilor.

În prezent, Renault se află sub conducerea directorului financiar, Duncan Minto, în timp ce continuă căutările pentru un nou CEO care să-l înlocuiască pe Luca de Meo, plecat recent. Compania anticipează să publice datele financiare complete pentru primul semestru la 31 iulie și deja a revizuit în scădere previziunile pentru întreaga anualitate, afectând marja operațională și fluxul de numerar previzionate.

Pe de altă parte, în prima jumătate a anului curent, vânzările autoturismelor Renault au crescut cu 8,4%, susținute majoritar de modelul Clio, foarte popular în Europa. Cu toate acestea, segmentul de vehicule comerciale ușoare și autoutilitare, un sector profitabil și constituit de 20% din totalul vânzărilor Renault, a cunoscut o scădere de 29%. Această contracție a fost accentuată de factori de bază nefavorabili și de o reînnoire a gamei de produse.

În contrast, segmentul vehiculelor electrice Renault a înregistrat un salt semnificativ, cu un avans de 57%, depășind tendința de creștere a pieței, estimată la 25%. Acest succes este datorat popularității modelului R5 în țări precum Franța, Germania și Spania. Lansarea modelului electric A290 sub brandul premium Alpine a contribuit la o creștere de 85% a înmatriculărilor până în prima jumătate a anului 2025.

Pe viitor, Segal estimează că marca Renault va recâștiga cota de piață pierdută în segmentul vehiculelor comerciale. Între timp, se preconizează ca activitatea mărcii va continua să evolueze armonios cu ritmul din prima jumătate a anului, în timp ce în afara Europei e așteptată o creștere de două cifre.

Strategia Renault de a se concentra pe piețele europene s-a dovedit benefică în fața provocărilor comerciale generate de tarifele americane. Cu toate acestea, dependența sa de Europa o expune unor eventuale ralieri economice pe acest continent, unde nou-veniții din China aduc o creștere a concurenței.

În căutarea unor piețe emergente și cu potențial ridicat de creștere, Renault a introdus noi modele în regiuni precum America Latină, Turcia, Maroc și Coreea, rezultând astfel o creștere de 16,3% în vânzările din afara Europei în prima jumătate a anului. Această expansiune ar putea reprezenta o cheie strategică pentru atenuarea dependenței de piața europeană în viitorul apropiat.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban