Consiliul Județean Bihor avansează cu tram-trainul metropolitan Oradea, un proiect ambițios de infrastructură aprobat în 29 mai

Consiliul Județean Bihor avansează cu tram-trainul metropolitan Oradea, un proiect ambițios de infrastructură aprobat în 29 mai Sursa poza si informatii: bihon.ro

Proiect ambițios aprobat în Bihor: Tram-trainul metropolitan din Oradea prinde contur

Consiliul Județean Bihor a făcut un pas important către modernizarea transportului în zona metropolitană Oradea, aprobând recent indicatorii tehnico-economici pentru un proiect de infrastructură major.

În cadrul ședinței organizate pe 29 mai, consilierii județeni au dat undă verde unui proiect ambițios care își propune să reconfigureze transportul public prin introducerea unei rețele de tram-train. Acest sistem este de așteptat să lege eficient municipiul Oradea de aşezările din jur, oferind o mobilitate extinsă și comodă locuitorilor.

Tram-train-ul, un concept inovator, va permite garniturilor să ruleze pe linii de tramvai în interiorul orașului, trecând apoi pe linii de tren convenționale în afara orașului. Astfel, locuitorii din zona metropolitană vor beneficia de un mijloc de transport rapid și eficient, diminuând timpul de deplasare și reducând traficul rutier.

Acest proiect vine ca răspuns la nevoile tot mai stringente de mobilitate urbană și periurbană, contribuind la dezvoltarea durabilă și la calitatea vieții în regiune. Rețeaua de tram-train este privită ca o soluție viabilă pentru decongestionarea traficului, reducând emisiile și promovând un mod de viață mai sustenabil.

Perspectiva introducerii tram-trainului în zona metropolitană aduce cu sine promisiunea unui transport mai eficient, adaptat nevoilor actuale ale comunității. Cu toate acestea, realizarea acestei inițiative va necesita resurse semnificative și o coordonare atentă între autorități și partenerii implicați.

Acest pas către modernizare își trage seva din dorința autorităților locale de a transforma Oradea într-un pol regional funcțional și competitiv, conectat eficient cu zonele adiacente. De asemenea, acest concept ar putea servi drept model și pentru alte orașe din România care doresc să adopte sisteme de transport integrate și moderne.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Bugatti anunță programul Solitaire, un demers menit să creeze câte două mașini unice pe an
Descoperă aventura aproape de Oradea, unde natura spune povești și stâncile veghează de secole!
Drumuri Deteriorate și Pe Un Loc Fruntaș în Europa; România Evoluează Surprinzător de Rapid
Elveția ar putea impune noi taxe, majore, pentru infrastructura sa rutieră
Ilie Bolojan anunță că săptămâna aceasta Guvernul va rezolva problema atribuirii unei locuințe fostului președinte Traian Băsescu
O persoană a murit, iar câteva zeci au fost rănite în cutremurul de ieri din vestul Turciei
Premierul Bolojan spune că legea privind pensiile private nu prevede confiscarea fondurilor, ci doar reglementarea modului de plată
Școlile ar trebui să-și deschidă porțile pe 8 septembrie – Ilie Bolojan, premierul României
Ședință azi la 11.00 la PSD, în care se va decide dacă partidul se retrage de la guvernare
Titus Corlățean și-a anunțat candidatura la șefia PSD, în această toamnă
ANPDCA: 8.102 de copii aveau, la finele lunii martie 2025, ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate