Consiliul Județean Bihor avansează cu tram-trainul metropolitan Oradea, un proiect ambițios de infrastructură aprobat în 29 mai

Consiliul Județean Bihor avansează cu tram-trainul metropolitan Oradea, un proiect ambițios de infrastructură aprobat în 29 mai Sursa poza si informatii: bihon.ro

Proiect ambițios aprobat în Bihor: Tram-trainul metropolitan din Oradea prinde contur

Consiliul Județean Bihor a făcut un pas important către modernizarea transportului în zona metropolitană Oradea, aprobând recent indicatorii tehnico-economici pentru un proiect de infrastructură major.

În cadrul ședinței organizate pe 29 mai, consilierii județeni au dat undă verde unui proiect ambițios care își propune să reconfigureze transportul public prin introducerea unei rețele de tram-train. Acest sistem este de așteptat să lege eficient municipiul Oradea de aşezările din jur, oferind o mobilitate extinsă și comodă locuitorilor.

Tram-train-ul, un concept inovator, va permite garniturilor să ruleze pe linii de tramvai în interiorul orașului, trecând apoi pe linii de tren convenționale în afara orașului. Astfel, locuitorii din zona metropolitană vor beneficia de un mijloc de transport rapid și eficient, diminuând timpul de deplasare și reducând traficul rutier.

Acest proiect vine ca răspuns la nevoile tot mai stringente de mobilitate urbană și periurbană, contribuind la dezvoltarea durabilă și la calitatea vieții în regiune. Rețeaua de tram-train este privită ca o soluție viabilă pentru decongestionarea traficului, reducând emisiile și promovând un mod de viață mai sustenabil.

Perspectiva introducerii tram-trainului în zona metropolitană aduce cu sine promisiunea unui transport mai eficient, adaptat nevoilor actuale ale comunității. Cu toate acestea, realizarea acestei inițiative va necesita resurse semnificative și o coordonare atentă între autorități și partenerii implicați.

Acest pas către modernizare își trage seva din dorința autorităților locale de a transforma Oradea într-un pol regional funcțional și competitiv, conectat eficient cu zonele adiacente. De asemenea, acest concept ar putea servi drept model și pentru alte orașe din România care doresc să adopte sisteme de transport integrate și moderne.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Adolescent din Oradea, în fața judecătorilor după ce a împins o femeie și a fugit cu ciocolata furată.
Azi sindicaliști din Ministerul Finanțelor și ANAF vor protesta față de măsurile de austeritate
Betonul turnat la grinzile principale, lucrările sunt finalizate în proporție de 65%
Betonul Turnat la Nodurile Pasajului Suprateran; Progresul Ajunge la 65%
Bonusurile Excepționale pentru Dispozitive Mobile Crează Creșteri Semnificative în Descarcările Aplicațiilor
Când va circula primul tren PESA în România şi când ajung alte 14 rame electrice
Club Atletic Oradea începe cu emotii faza regională a Cupei României, întâlnindu-se cu un adversar puternic pe Stadionul Tineretului
după caniculă intensă vin temperaturi scăzute. Cum ne afectează sănătatea aceste schimbări rapide?
FC Bihor vs. Echipa Slovacă din Fosta Glorie Champions League, 2-2 în Austria
Fenomenele meteo extreme pot avea un impact de 5% asupra PIB-ului zonei euro în următorii 5 ani
Firmele cu cei mai eficienți angajați