Cinci nave fluviale vor fi construite la Șantierul Naval Orşova. Valoarea contractelor cu clienţii externi este de peste 22 de milioane de euro

Cinci nave fluviale vor fi construite la Șantierul Naval Orşova. Valoarea contractelor cu clienţii externi este de peste 22 de milioane de euro Sursa poza si informatii: Economica.net

Într-o dezvoltare semnificativă pentru industria navală din România, Șantierul Naval Orșova a obținut contracte importante pentru construirea a cinci nave fluviale. Valoarea totală a contractelor depășește 22 de milioane de euro, evidențiind încrederea investitorilor străini în expertiza și capabilitățile tehnice ale șantierului.

Confidentialitate și Termeni de Livrare

Deși detaliile comerciale rămân sub umbra confidențialității, aceste contracte intracomunitare sunt un pas înainte pentru Șantierul Naval Orșova. Conform informațiilor publicate de Agerpres, cumpărătorul va achita un avans semnificativ, garantat de scrisori de garanție bancară, restul sumei fiind decontat la livrarea navelor. Termenul prevăzut pentru livrare este până în anul 2027, oferind suficient timp pentru asigurarea conformității și calității.

O Istorie Îndelungată și O Evoluție Spectaculoasă

Fondat în anul 1890, Șantierul Naval Orșova și-a început activitatea ca un simplu atelier dedicat reparațiilor de nave implicate în construirea canalului Porțile de Fier. Evoluția sa spectaculoasă a început cu adevărat după 1991, când s-a reorganizat ca societate pe acțiuni, sub denumirea de SC Șantierul Naval Orșova SA.

Schimbările profunde din structura economică și listarea sa la Bursa de Valori București în 1998 au transformat compania într-una complet privată. Astăzi, șantierul își focusează activitatea pe construcția și reparația navelor și structurilor plutitoare, având un sediu central în Orșova și o sucursală la Constanța-Agigea, specializată în închirierea de nave tehnice.

O Viziune Pe Termen Lung

Strategia pe termen lung a Șantierului Naval Orșova include consolidarea relațiilor cu clienți tradiționali din țări precum Olanda, Germania, Belgia, Franța și Austria. Aceste țări au fost întotdeauna piețe esențiale pentru companie, iar noile contracte reafirmă angajamentul de a livra produse de înaltă calitate și tehnologii inovatoare.

Perspectivele Viitorului

Cu proiecte de construcție care se întind până în 2027, șantierul nu doar că își asigură stabilitatea financiară, dar contribuie și la întărirea reputației României ca furnizor de soluții navale de top în Europa. Investițiile și dezvoltările recente nu doar că mențin competitivitatea companiei, dar împing industria către un viitor mai durabil și mai inovator.

În concluzie, cu o istorie de peste un secol, Șantierul Naval Orșova rămâne un pilon al industriei navale românești, adaptându-se constant la cerințele pieței internaționale și inovând în fiecare etapă a dezvoltării sale. Fiecare nou contract și fiecare navă livrată aduc un plus de valoare, atât pentru economia locală, cât și pentru partenerii internaționali.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Bugatti anunță programul Solitaire, un demers menit să creeze câte două mașini unice pe an
Descoperă aventura aproape de Oradea, unde natura spune povești și stâncile veghează de secole!
Drumuri Deteriorate și Pe Un Loc Fruntaș în Europa; România Evoluează Surprinzător de Rapid
Elveția ar putea impune noi taxe, majore, pentru infrastructura sa rutieră
Ilie Bolojan anunță că săptămâna aceasta Guvernul va rezolva problema atribuirii unei locuințe fostului președinte Traian Băsescu
O persoană a murit, iar câteva zeci au fost rănite în cutremurul de ieri din vestul Turciei
Premierul Bolojan spune că legea privind pensiile private nu prevede confiscarea fondurilor, ci doar reglementarea modului de plată
Școlile ar trebui să-și deschidă porțile pe 8 septembrie – Ilie Bolojan, premierul României
Ședință azi la 11.00 la PSD, în care se va decide dacă partidul se retrage de la guvernare
Titus Corlățean și-a anunțat candidatura la șefia PSD, în această toamnă
ANPDCA: 8.102 de copii aveau, la finele lunii martie 2025, ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate