Cinci nave fluviale vor fi construite la Șantierul Naval Orşova. Valoarea contractelor cu clienţii externi este de peste 22 de milioane de euro

Cinci nave fluviale vor fi construite la Șantierul Naval Orşova. Valoarea contractelor cu clienţii externi este de peste 22 de milioane de euro Sursa poza si informatii: Economica.net

Într-o dezvoltare semnificativă pentru industria navală din România, Șantierul Naval Orșova a obținut contracte importante pentru construirea a cinci nave fluviale. Valoarea totală a contractelor depășește 22 de milioane de euro, evidențiind încrederea investitorilor străini în expertiza și capabilitățile tehnice ale șantierului.

Confidentialitate și Termeni de Livrare

Deși detaliile comerciale rămân sub umbra confidențialității, aceste contracte intracomunitare sunt un pas înainte pentru Șantierul Naval Orșova. Conform informațiilor publicate de Agerpres, cumpărătorul va achita un avans semnificativ, garantat de scrisori de garanție bancară, restul sumei fiind decontat la livrarea navelor. Termenul prevăzut pentru livrare este până în anul 2027, oferind suficient timp pentru asigurarea conformității și calității.

O Istorie Îndelungată și O Evoluție Spectaculoasă

Fondat în anul 1890, Șantierul Naval Orșova și-a început activitatea ca un simplu atelier dedicat reparațiilor de nave implicate în construirea canalului Porțile de Fier. Evoluția sa spectaculoasă a început cu adevărat după 1991, când s-a reorganizat ca societate pe acțiuni, sub denumirea de SC Șantierul Naval Orșova SA.

Schimbările profunde din structura economică și listarea sa la Bursa de Valori București în 1998 au transformat compania într-una complet privată. Astăzi, șantierul își focusează activitatea pe construcția și reparația navelor și structurilor plutitoare, având un sediu central în Orșova și o sucursală la Constanța-Agigea, specializată în închirierea de nave tehnice.

O Viziune Pe Termen Lung

Strategia pe termen lung a Șantierului Naval Orșova include consolidarea relațiilor cu clienți tradiționali din țări precum Olanda, Germania, Belgia, Franța și Austria. Aceste țări au fost întotdeauna piețe esențiale pentru companie, iar noile contracte reafirmă angajamentul de a livra produse de înaltă calitate și tehnologii inovatoare.

Perspectivele Viitorului

Cu proiecte de construcție care se întind până în 2027, șantierul nu doar că își asigură stabilitatea financiară, dar contribuie și la întărirea reputației României ca furnizor de soluții navale de top în Europa. Investițiile și dezvoltările recente nu doar că mențin competitivitatea companiei, dar împing industria către un viitor mai durabil și mai inovator.

În concluzie, cu o istorie de peste un secol, Șantierul Naval Orșova rămâne un pilon al industriei navale românești, adaptându-se constant la cerințele pieței internaționale și inovând în fiecare etapă a dezvoltării sale. Fiecare nou contract și fiecare navă livrată aduc un plus de valoare, atât pentru economia locală, cât și pentru partenerii internaționali.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban