Chinezii vor să domine expoziția auto IAA Munchen 2025 cu hibride și electrice

Chinezii vor să domine expoziția auto IAA Munchen 2025 cu hibride și electrice

Sursa poza si informatii: Economica.net

La următoarea ediție a expoziției auto IAA Mobility 2025 din Munchen, se preconizează un mare val al inovațiilor chinezești. Marci precum BYD, Xpeng, și Leapmotor își vor expune cele mai recente modele, dorind să-și extindă prezența pe piața europeană și să marcheze noi victorii după succesul din ultimii ani. Această avanlansă este impulsionată de conflictul prețurilor de pe piața chineză și de barierele comerciale impuse de SUA.

Conform datelor furnizate de Dataforce, vehiculele electrice produse în China au continuat să fie populare în Europa, în luna iulie a anului în curs. În plus, vânzările de automobile hibride au atins pragul maxim de 9,7%, subliniază aceeași sursă. În această perioadă, mărcile chinezești au ajuns la o cotă de 9,9% din totalul vânzărilor de vehicule electrice noi pe continent, cifrele indicând un progres chiar mai substanțial în luna precedentă.

Expoziția de la Munchen se petrece într-un context internațional complex, având în vedere actualele discuții dintre Uniunea Europeană și China, precum și dintre Statele Unite și Uniunea Europeană, concentrate pe subiecte de taxe vamale. În ciuda acestor provocări, companiile chineze reușesc să se impună prin adăugarea de modele hibride și cu combustie internă care nu sunt afectate de taxele vamale. Ele stabilesc parteneriate locale pentru vânzări și se angajează să transfere o parte a producției în Europa. Această strategie agresivă devine o provocare majoră pentru giganți europeni precum Volkswagen, Stellantis sau Renault — aceștia trebuie să identifice modalități de reducere a costurilor pentru a-și păstra cota de piață pe o piață auto stagnantă.

Creștere susținută pe piața hibridelor

Expertul Julian Litzinger de la Dataforce afirmă că, recent, companiile chineze au obținut rezultate remarcabile în segmentul vehiculelor hibride. El sugerează că aceste rezultate sugerează „un potențial de creștere” semnificativ în această direcție. Rapoartele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) indică o creștere cu 52% a vânzărilor de hibride plug-in în iulie, în UE și alte state din EFTA, și o creștere cu 34% a înmatriculărilor de electrice, determinând astfel o revenire pe piața auto după o perioadă de stagnare.

Expansiune strategică și inovatoare

În fruntea ofensivei chinezești se află BYD, care regulat depășește vânzările Tesla în Europa. Aceasta plănuiește să deschidă fabrici în Ungaria și Turcia pentru a evita taxele vamale impuse de Uniunea Europeană. La expoziția IAA, BYD va dezvălui modelul Seal 06 DM-i Touring, destinat competiției cu modele renumite, precum Volkswagen Passat.

De asemenea, Xpeng va introduce o versiune îmbunătățită a sedanului electric P7 cu tehnologii avansate de încărcare și autonomie extinsă, în timp ce Leapmotor, într-un parteneriat cu Stellantis, va lansa modelul B05 — un hatchback electric destinat concurării cu Volkswagen ID.3. Această colaborare între Stellantis și Leapmotor subliniază strategia de integrare europeană a producătorilor chinezi.

Stellantis își propune de asemenea să construiască vehicule electrice în colaborare cu Leapmotor la o unitate din Zaragoza, Spania, beneficiind de tehnologia partenerilor chinezi Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).

Inovații chineze la IAA

Xpeng, partenerul german Volkswagen din China, își va aduce contribuția și la expoziția din Germania. Totodată, Polestar, susținută de Geely, va lansa Polestar 5, iar Chery Automobile Co. va prezenta Omoda și Jaecoo. Diversitatea tehnologică a Chinei va fi reflectată și de prezența altor zeci de furnizori locali. Astfel, CATL își va prezenta inovațiile în baterii, iar companii de senzori precum Hesai și startup-uri de conducere autonomă ca DeepRoute.ai și Momenta, în colaborare cu Uber, și-au confirmat participarea.

Astfel, evenimentul promite a fi un spectacol tehnologic, subliniind expansiunea și prezența din ce în ce mai puternică a Chinei pe scena auto europeană.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban