China umflă vânzările de mașini, prin vânzarea de mașini noi, ca mașini uzate

China umflă vânzările de mașini, prin vânzarea de mașini noi, ca mașini uzate Sursa poza si informatii: Economica.net

Industria auto din China trece printr-o perioadă tumultuoasă, în care producătorii caută soluții creative pentru a-și menține poziția pe o piață saturată. Una dintre aceste metode controversate este clasificarea mașinilor noi ca fiind „cu kilometraj zero”. Aceste vehicule, care nu au fost niciodată conduse, sunt vândute ca mașini uzate în țări precum Rusia, Asia Centrală și Orientul Mijlociu.

O Strategie Comercială pentru Succes

Această abordare, dezvăluită de o analiză Reuters, le permite producătorilor chinezi să raporteze creșteri ale vânzărilor, îmbunătățindu-și astfel performanța financiară. Documentele guvernamentale și interviurile cu diverși dealeri și comercianți auto confirmă acest fenomen. Practica vine ca răspuns la un „război al prețurilor” ce durează de aproape patru ani, spunea Tu Le, fondatorul companiei de consultanță Sino Auto Insights. Companiile sunt motivate să recurgă la astfel de strategii din dorința de a pătrunde pe piețe externe și de a elimina surplusul de stocuri greu de lichidat intern.

Reacții și Critici

Cu toate acestea, schema a stârnit controverse. În luna mai, președintele companiei Great Wall Motor a criticat public acest tip de vânzare pe piața internă din China. Criticile au atins apogeul la începutul lunii iunie, când ziarul Cotidianul Poporului a condamnat oficial aceste practici. Publicația, cunoscută pentru reflectarea opiniilor oficiale ale Partidului Comunist, a semnalat aceste mașini ca fiind o cauză principală pentru scăderea prețurilor auto pe plan intern.

Soluții Propuse și Viitorul Pieței Auto

Cotidianul Poporului a cerut adoptarea unor măsuri stricte de reglementare pentru a restabili ordinea în piață și pentru a evita efectele negative pe termen lung. Această situație indică o nevoie crucială de revizuire a strategiilor de vânzare în contextul unei economii globale din ce în ce mai complexe și competitivă.

Pe măsură ce China continuă să se lupte cu ajustările economice necesare și cu presiunile externe, viitorul său pe scena internațională a industriei auto rămâne în suspans. Însă, eforturile de reglementare ar putea deschide drumul către un echilibru mai sănătos între inovația strategică și conformitatea cu standardele etice și economice.

Pe termen lung, efectele acestui „război al prețurilor” și ale practicilor de vânzare discutabile vor influența nu doar dinamica pieței chinezești, ci și percepția globală asupra produselor Made in China. Adoptarea unui set de reguli transparente și stricte ar putea ajuta la refacerea încrederii pe piața globală și la stabilizarea prețurilor, asigurându-se că expansiunea se face într-un mod durabil și etic.

În concluzie, abordarea inovatoare, dar contestabilă a Chinei ilustrează complexitatea provocărilor economice actuale și importanța unei strategii bine calibrate, care să ia în considerare atât cerințele pieței interne, cât și ale celei internaționale.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban