China îşi pregăteşte giganţii e-commerce pentru invazia Europei după ce Trump a impus noile taxe vamale

China îşi pregăteşte giganţii e-commerce pentru invazia Europei după ce Trump a impus noile taxe vamale

Sursa poza si informatii: Economica.net

Piețele europene sunt pe cale să devină epicentrul pentru extinderea marilor companii chineze de e-commerce, în contextul noilor taxe vamale impuse de administrația Trump în Statele Unite. Această schimbare în peisajul comercial global a determinat giganții de comerț electronic din China să își regândească strategiile și să își focalizeze eforturile asupra Europei.

Întărirea prezenței logistice în Europa

În Regatul Unit, firmele chineze au închiriat deja în acest an spații de depozitare impresionante, însumând aproape 190.000 de metri pătrați. Valoarea este prognozată să depășească cifra de 210.000 de metri pătrați, atinsă în timpul pandemiei în 2021, conform datelor furnizate de firma CoStar. Această tendință nu este limitată doar la Marea Britanie; pe continentul european, cererea venită din partea companiilor chinezești generează o creștere semnificativă a interesului față de spațiile de depozitare.

Claire Williams, director de cercetare la Knight Frank din Londra, afirmă că Europa reprezintă în prezent una dintre ultimele piețe majore unde companiile chineze își pot desfășura activitățile cu rapiditate. Modificările recente ale politicilor comerciale contribuie la intensificarea acestui fenomen.

O piață alternativă strategică

Chiar dacă principalii actori economici mondiali nu au ajuns la un consens asupra tarifelor vamale, producătorii chinezi își îndreaptă atenția către Europa ca soluție alternativă. Această redirecționare stimulează expansiunea logistică locală și declanșează un nou val de investiții în infrastructura de depozitare, comparabil cu cel din timpul pandemiei.

Un exemplu concret este JD.com, care a reușit să închirieze 83.000 de metri pătrați de spații de depozitare în Marea Britanie de la începutul anului. GLP, un dezvoltator major în domeniul logistic, a alocat aproape 400.000 de metri pătrați pentru companiile chineze din Marea Britanie, Germania, Polonia și Italia în ultimii cinci ani.

Extinderea lanțurilor de aprovizionare

Pe lângă logistica în creștere, lanțurile de aprovizionare sunt și ele scurtate de către producători, pentru a evita tarifele impuse de Europa. Polonia, de exemplu, devine un punct strategic pentru Shein Group, un distribuitor de modă chinez ce operează multiple centre de distribuție în regiunea Wroclaw.

Alături de firmele din sectorul auto și e-commerce, CTP, cel mai mare dezvoltator de spații comerciale industriale din Europa, înregistrează o cerere ascendentă din partea producătorilor chinezi de computere și mobilier. În mod obișnuit, chiriașii asiatici reprezentau 10% din activitatea de leasing a CTP. Însă, între ianuarie 2024 și iunie 2025, aceștia au ajuns să reprezinte 20% din activitate, jumătate fiind chinezi, conform declarațiilor lui Maarten Otte de la CTP.

Michael Bowens, director de spații industriale și logistică la CBRE, subliniază dorința acestor firme de a dobândi o cotă de piață mai mare și capacitatea lor de a se adapta rapid la noile circumstanțe.

O privire către viitor

Cu opțiuni limitate în America și o Europă mai deschisă față de investițiile externe, giganții chinezi din e-commerce se pregătesc pentru o prezență și mai extinsă pe Vechiului Continent. Această reorientare nu doar că redefinește dinamica logistică a regiunii, dar și subliniază interdependențele din economia globală actuală. Schimbările politice și comerciale internaționale determină astăzi companiile să se adapteze și să prospere pe noi piețe, iar Europa pare a fi următoarea destinație cheie.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban