CEO-ul Dacia, pe lista scurtă pentru șefia Renault. Grupul francez ar putea numi, deocamdată, un director interimar

CEO-ul Dacia, pe lista scurtă pentru șefia Renault. Grupul francez ar putea numi, deocamdată, un director interimar Sursa poza si informatii: Economica.net

Pe măsură ce mandatul lui Luca de Meo la baştina Renault se apropie de final la 15 iulie, întrebarea rămâne: cine va fi următorul la cârma gigantului auto francez? Cu toate că procesul de selecție a unui nou CEO este în desfășurare, Renault este departe de a avea un înlocuitor definitiv. În lipsa unei decizii imediate, compania s-ar putea să apeleze temporar la un director interimar.

Potrivit surselor din cadrul Financial Times, lista candidaților s-a restrâns la trei nume proeminente: Denis Le Vot, liderul global al Dacia, Francois Provost, responsabil al achizițiilor și afacerilor publice din grup, și Maxime Picat, un fost director din grupul Stellantis. Thierry Pieton, anterior favorizat, pare să fi ieșit din cărți, întrucât nu mai este menționat în discuțiile oficiale.

Intervalul scurt până la plecarea lui Luca de Meo și absența unei decizii certe înseamnă că Renault ar putea trece, la fel ca alte companii din industrie, printr-o perioadă de tranziție temporară. Oficialii companiei afirmă că procedura de selecție este în plină desfășurare, dar nu oferă detalii despre posibilii candidați sau termenele pentru luarea unei decizii. Agenția de recrutare Russell Reynolds Associates, implicată în proces, nu a oferit clarificări cu privire la pașii următori.

Deși nu există o presiune imediată pentru a numi un succesor, având în vedere că strategia grupului pentru viitor a fost deja stabilită de De Meo, Renault dorește să evite un proces prelungit de selecție. Experiența Stellantis, care a luat mai mult de șase luni pentru schimbarea conducerii, servește ca exemplu de durată pe care Renault vrea să o evite.

Complexitatea numirii unui nou lider pentru Renault este amplificată de succesul lui Luca de Meo în restabilirea companiei. Noul CEO va trebui să continue implementarea strategiei existente, fără modificări radicale, și să accepte că viitoarele succese pot fi creditate deciziilor predecesorului său. Pe lângă acestea, noul lider va trebui să îndeplinească și cerințele guvernului francez, principalul acționar al grupului.

Până la o decizie clară privind succesorul lui De Meo, Renault se confruntă cu o perioadă de incertitudine. Analiza lui Philippe Houchois de la Jefferies subliniază presiunea asupra companiei, care a văzut prețul acțiunilor sale scăzând cu aproape 6% de la momentul anunțului plecării CEO-ului actual.

Această etapă de tranziție aduce provocări și incertitudini, dar și o oportunitate unică pentru Renault de a-și recalibra direcțiile sub un leadership nou, capabil să ducă mai departe moștenirea lui Luca de Meo. Rămâne de văzut care dintre candidații finali va primi mandatul de a conduce una dintre cele mai mari companii auto din lume.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban