Ce spune PSD după ce Economica.net a scris că dumul expres Arad-Oradea se va construi mult mai târziu din lipsă de bani: “Un atentat marca Bolojan la dezvoltarea Vestului României”

Ce spune PSD după ce Economica.net a scris că dumul expres Arad-Oradea se va construi mult mai târziu din lipsă de bani: “Un atentat marca Bolojan la dezvoltarea Vestului României”

Sursa poza si informatii: Economica.net

Partidul Social Democrat (PSD) își exprimă îngrijorarea și critică întârzierile semnificative în realizarea drumului expres Arad-Oradea, un proiect crucial pentru infrastructura din Vestul României. Recent, a apărut informația că lucrările la acest drum strategic, parte a coridorului Via Carpathia, vor fi amânate până în 2027, din lipsă de fonduri.

Mihai Fifor și-a exprimat indignarea, subliniind că stoparea proiectului nu este doar un blocaj economic, ci un adevărat "atentat marca Bolojan" la dezvoltarea regională. El a reamintit perioada în care Sorin Grindeanu a fost ministrul Transporturilor, timp în care s-au atins niveluri record de investiții în infrastructura rutieră și feroviară, stagnând proiecte esențiale care erau neglijate de ani de zile.

Un exemplu clar de progres în acea perioadă este drumul expres Arad-Oradea. Contractul pentru prima porțiune, între Chișineu-Criș și Salonta (33,7 km), a fost semnat în mai 2024, având o valoare de 2,32 miliarde de lei fără TVA și un termen de finalizare stabilit pentru 2027. Totuși, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat recent că lucrările nu vor începe înainte de martie 2027, același an în care tronsonul trebuia să fie operațional, cauzând frustrări majore între locuitorii județelor Arad și Bihor.

Criticile lui Mihai Fifor vizează în principal pe Ilie Bolojan, care până nu demult susținea cu tărie acest proiect în județul său natal. În loc să promoveze investițiile, se pare că actualul premier aplică o politică de austeritate, care nu doar că încetinește dezvoltarea economică, dar afectează și încrederea investitorilor și pierderea de locuri de muncă.

PSD este hotărât să prezinte în zilele următoare un plan de stimulare economică menit să sprijine investițiile, să protejeze comunitățile locale și să asigure continuarea proiectelor mari de infrastructură. Mihai Fifor lansează un apel către toți parlamentarii din Arad, indiferent de afilierea politică, să ceară ferm premierului Bolojan să ia măsuri și să aloce resursele necesare pentru a nu sabota acest proiect esențial.

Subiectul nu este doar o problemă politică, ci este despre interesele reale ale locuitorilor din Arad și Bihor, care au nevoie disperată de acest drum modern pentru a putea atrage noi investiții și a asigura un viitor prosper pentru întreaga regiune. Ilie Bolojan este sfătuit să exploreze programe de finanțare precum SAFE al UE, având în vedere că drumul face parte dintr-o inițiativă mai amplă de mobilitate militară europeană.

În concluzie, Vestul României are nevoie de sprijin și dezvoltare, nu de politici restrictive. Este vital ca factorii de decizie să găsească soluții pentru a depăși aceste blocaje financiare și să asigure progresul regiunii într-o manieră durabilă și eficientă.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban